Házasságról nem csak házasoknak 4.

Befektetni a másikba

(2011.12.18.)

 

 

„Örülök, hogy itt vagytok a mai napon, így Aranyvasárnap. A jövő héten is itt leszünk, várlak benneteket nagy szeretettel, készülök a jövő heti ünnepi istentiszteletre. Nagyon jól tudjátok, hogy egy sorozatban vagyunk benne, amely a házasságról szól és az a címe, hogy Házasságról nem csak házasoknak. Leginkább azért kapta a sorozat ezt a címet, mert minden emberi kapcsolatra érvényes ez az üzenet, ami itt elhangzik és nem csupán a házastársaknak szól ez, hanem szól minden embernek, aki emberekkel van kapcsolatban, kivéve aki remeteként egy barlangban él egyedül.

Emlékezzünk vissza, hogy miről volt szó az elmúlt hetekben. Ez az alkalom már a negyedik ebből a sorozatból és ez át fog nyúlni a következő évbe és igazán hiszem, hogy mindannyiunk számára épülésére van és lesz ezután is a sorozat és sokat tanulunk majd belőle. Nagyon jó visszajelzéseink vannak mindenfelől az országban, többen személyesen mondták, vagy üzenetben küldték, hogy nagyon kedvelik ezeket a tanításokat. Én is nagyon kedvelem és az őszinte igazság az, hogy most, ahogy elmélyedtem ebben a témában, sok új dolgot megértettem, amit eddig én sem értettem annak ellenére, hogy már hat és fél éve én is házas vagyok. Sok mindent az ember úgy tanul meg, hogy benne van és megéli, megcselekszi azt és nekem is meg kell cselekednem azt, amit prédikálok. Lehetek képmutató és te is lehetsz képmutató, lehetsz hallgatója az Igének, ugyanakkor meg is cselekedheted azt. Ha szeretnél változást az életedben, akkor valamit meg kell változtatnod azon, ahogy idáig tettél. Tehát vagy másképpen kell gondolkoznod, beszélned, más mentalitást kell kialakítanod, más cselekedetekre van szükség. Azt hiszem ott kezdődik ez, hogy másképpen kell gondolkoznod és magadat hozzá kell igazítanod Isten Igéjéhez. Ez a kiinduló alap.

Nagyon sok minden van, amiben az ember kiigazíthatja magát és ezek a tanítások segítenek neked abban, hogy Isten Igéjéhez hozzáigazítsd magad, mert ugye az ismeretünk és a tudásunk, amit nem a Bibliából szerzünk, azt valahonnan máshonnan szerezzük. És ez nem más, mint a világból jövő információ, ami formál minket és sokunkat a vallásos tanítások formáltak, akár úgy is, hogy nem jársz templomba és nem jártál vallásos közösségbe. Van a világban egy vallásos gondolkozásmód, amit magukra öltöttek a világi emberek is és ezek bizony téged befolyásolnak. Amiről hallasz, abban el kezdesz hinni. Ez mit jelent a te számodra? Azt, hogy nagyon meg kell válogatnod azt, hogy mit hallgatsz meg. Egyszerű példát hozok: El kezdesz hazugságokat hallani valakiről, vagy valamiről, vagy valami élethelyzettel kapcsolatban, azt te el fogod hinni, ha azt sokat hallod és hoznak mellé bizonyítékokat és hoznak mellé érveket. Miközben az egész egy nagy hazugság. Ezért meg sem kellene hallgatnod semmi olyat, amely más emberről szól és az nem kedvező az ő számára.

Maradjunk a témánál azonban és lépjünk bele abba, amiről a mai napon szó lesz. Bizony a házasságokban, a rossz házasságokban az elsődleges probléma  nem az ördög, a démonok. Az, hogy tönkremegy egy házasság azt az emberi önzés okozza. Egyszer hallottam egy budapesti tanításban, hogy van az isteni fajta szeretet és a kérdés az volt, hogy mi az isteni fajta szeretetnek az ellentéte. Ez az önzés. És a múlt héten mondtam nektek viccesen, hogy mit kell tenned ahhoz, hogy önző legyél? Semmit nem kell tenned, csak annyit, hogy reggel felkelsz és kinyitod a szemedet. Mert az önzőség az a te hústest természetednek a része. Az isteni fajta szeretet, ha te újjászülettél, akkor az is a te részed. És meg kell látnod azt, hogy mi hol van benned, és hogyan munkálkodik. Az önzés az a régi óemberednek  a hústest természetében van, azaz a mentalitásodban a gondolkozásmódodban, az elmédben, a szokásaidban, a saját magad akaratában, a saját magad elképzeléseiben és a saját magad kívánságaiban. Az isteni fajta szeretet pedig hol van? Ha te újjászülettél, akkor az a szellemedben, ott mélyen bent, a szívedben van. A szíved  elrejtett embere az vagy te valójában.

És az elmúlt hetekben volt arról szó, hogy amikor újjászületsz, ott van bent az a szeretet, ami Isten természete. Isten természetét megkaptad akkor, amikor újjászülettél.

Akkor isteni természet részeseivé lettetek, azaz olyan szeretet költözött a szívedbe, amely szeretettel Isten szeret téged.

 

Azt mondja a Róma levél 5:5 verse azt mondja, hogy: „Istennek szerelme kitöltetett a mi szívünkbe a Szent Szellem által.”

Tehát Isten szeretete, az Ő teljessége, sőt maga Isten odaköltözött a te bensődbe, a szívedbe. Van ez a belső új ember és van a külső óember. És tanítja az Efezusi levél a 4 fejezetben, hogy az új embernek felül kell kerekednie a régi óemberen. És a belső embernek fell kell oda növekednie, hogy a régi gondolkozásmódod, ami kívül van a testedben, a mentalitásodban, a megszokott szavaidban, a te hagyományaidban, a saját elképzeléseidben, azokat alávetettségben kell tartsa. És a Biblia tanítja és erről is volt szó már nem kevésszer, hogy a test és a szellem, ez a kettő az egymás ellen van. A Szellem Isten dolgait akarja csinálni és tenni, a testednek a meg nem újított gondolatai, cselekedetei, mentalitásai és kívánságai pedig az ellenkezőjét akarják tenni, mint amit Isten. Ilyen kettősség van az emberben és te döntöd el azt, hogy melyikre hallgatsz és melyiknek engedsz és melyiknek nyitod meg magadat.

Tudsz-e úgy szeretni – felteszem a kérdést – mint ahogyan Isten szeret? Igen! Sőt, Jézus megparancsolta neked azt! Megparancsolta és nem azt mondta, hogy próbálj meg szeretetben járni, próbálj meg kedves lenni mindenkivel, hanem azt mondta, hogy: úgy szeressétek egymást, mint ahogyan én szerettelek benneteket. És van-e annál nagyobb szeretet, hogy valaki feláldozza magát a másikért? Jézus a fizikai, és szellemi értelemben  is feláldozta magát érted és bűnné lett érted és helyetted – ennyire szeretett téged. És ez a szeretet meg van benned és ez a szeretet az, amit tudnod kell magadból kimeríteni és a másik irányába közvetíteni. Ez csak akkor megy, ha a testednek az indulatait a régi, meg nem újított gondolkozásmódod megújításával alávetettségben tartod a testedet, vagyis megfeszíted. Ez néha a tested számára fájdalommal jár. Mert össze kell szorítanod a fogadat, össze kell szorítanod néha a gyomrodat, de mindenképpen össze kell szorítanod a szádat, hogy ne jöjjön ki semmi a te szádból és engedned kell azt, hogy ez a szeretet uralkodjon feletted.

Mikor fog ez a szeretet uralkodni feletted? Csakis akkor, ha az a szeretet elég erős benned és a testedet pedig alávetettségben tartod.

 

Benned van egy picike kis csecsemő, a te szellemed. Kívül van a testedben egy felnőtt ember. Egy felnőtt ember könnyen elnyom és háttérbe és alávetettségben tart egy pici csecsemőt. Ezért nem megy sok embernek ez, mert a testük erős a kívánságaikban, a szellemük viszont gyenge. A szellemedben fel kell erősödnöd, növekedned, hogy a testedet el tudd nyomni, azaz alávetettségben tudd tartani. Ha a szellemedet táplálod, akkor a tested (és nem a fizikai értelemben vett tested, hanem a gondolkozásmód, amiről beszélek) akkor az el fog sorvadni. És ez csak terajtad áll és ezt tenned kell és meg kell cselekedned ezt.

Hogyan tud az ember leggyorsabban, legjobban fejlődni és növekedni a szellemében? Akkor, amikor minden tökéletesen rendben van? Határozottan kijelentem, hogy nem! A legjobban, leggyorsabban úgy tudsz fejlődni, ha valami nyomás alatt, valami megpróbáltatás alatt vagy, ha valami kísértés alatt vagy, ha valami puszta helyen vagy! Ha ezen a helyen jól viselkedsz, egy jó mentalitásod van, egy jó hozzáállásod, egy győztes, sikeres önképed van magadról és Isten Igéjét használva ezt megcselekszed, így tudsz a leggyorsabban fejlődni. Ezért mondja azt Jakab apostol, hogy „Teljes örömnek tartsátok atyámfiai,  amikor különféle kísértésekbe estek. Tudván, hogy a te hitednek megpróbáltatása kitartást szerez.” Sajnos nem így teszik a keresztények. Hogy örülnének annak, hogy valami nyomás van rajtuk, mert ki szereti azt, amikor problémában van? Ki szereti azt, mikor nem szeretik viszont? Ki szereti azt, amikor a házasságban veszekedések, viszályok vannak? Senki sem szereti, minél előbb ki szeretnél belőle jönni! És igen, minél előbb ki kell abból jönni! De hogyan tudsz belőle kijönni? Úgy, hogy az Isten Igéjét használva egy helyes módon, Isten szeretetével állsz ehhez a dologhoz hozzá. Ehhez bizony meg kell tanulni dolgokat!

 

Nem lehet minden élethelyzetre ráhúzni egy sablont, hogy ezt így tedd, azt úgy tedd…Nem tudok úgy prédikálni és nem is akarok, hogy neked ebben a helyzetben ezt kell tenned, vagy úgy kell tenned. Mert minden élethelyzet más és én nem mondhatom meg neked, hogy te abban az élethelyzetben mit tegyél, azt viszont megmondhatom, hogy ha Isten Szellemét követed, akkor jó döntést fogsz hozni. És megmutathatom, igyekszem bemutatni neked az Igéből azt, hogy milyen az a szeretet, amely Isten szeretete, amely benned van és amit neked fel kell ismerned, hogy az ott van benned. Az a helyzet, hogy úgy gondolsz magadra sokszor, hogy egy ötös fokozatú skálán hármas-négyesig még elviselsz dolgokat, de ha az ötös fokozatnál a piros lámpa kigyullad, azt már nem viseled el és akkor már felrobbansz, és visszavágsz és káromkodsz és dühbe gurulsz és „kiborul a bili” nálad teljesen.

Gondolj picit arra minden egyes élethelyzetben, amikor „élesben vagy”, hogy Jézus hogyan tette mindazt amit tett. És az elmúlt hetekben sok szó volt arról, hogy Ő igazi magvető volt, igazi példát hagyott nekünk arról, hogy hogyan kell nekünk megcselekednünk a szeretetet. A golgotai keresztfán odaszegezve is Ő szeretetben járt és nem az angyali légiókat hívta le, hogy szabadítsák meg Őt és pusztítsák el az ellenszegülőket, hanem azt az ellenszegülőt, aki nem szerette Őt viszont (azt a férjet vagy feleséget, aki nem szeret viszont, aki leköp, kigúnyol, átver, becsap és megaláz) azt nem alázta vissza, hanem szerette őt és adott – erről az adásról fog igazán szólni a mai alkalom, amely adás egy magvetés, egy befektetés. És amikor egy házasságban vagy, akkor sokan mondják azt, és azt gondolják, hogy az a jó keresztény élet, és az a jó keresztény házasság (és minden kapcsolat erről szól), hogy adok és kapok 50-50 százalékban, „fifti-fifti” alapon adunk egymásnak, kapunk egymástól. Melyik Ige írja ezt a Bibliában? A Biblia sehol nem ír erről, nincs ilyesmiről szó benne. A bibliai magvetés arról szól, hogy adok és adok és adok…. és magot vetek és magot vetek, és fogok majd aratni – miközben mindig Istenre tekintek, nem pedig a másikra, hogy a másik adjon már nekem viszont.

Én nem arról prédikálok, hogy neked csak adnod kell és soha nem fogsz visszakapni semmit, hanem pontosan arról prédikálok, hogy ha te szeretnél valamit kapni (márpedig mindannyian szeretnétek valamit kapni), ahhoz az az út, hogy először te vetsz és adsz…

 

 

Lapozzatok a Példabeszédek 30:15 versére, olvasom:

„A piócának két leánya van. Add ide, add ide. E három nem elégszik meg, négyen nem mondják elég.”

Amikor ezt az Igét olvasom, akkor eszembe jut a piciny gyermekkorom, amikor falun laktunk és volt a falu határában egy patak, ahol a többi gyerekkel fürödtünk. És a patak nekem derékig ért, viszont volt valami ami számomra félelemmel volt teljes. Mert a patakban piócát láttam és én ott megláttam, megtanultam, hogy a pióca mit tesz. Láttam, hogy a halak úszkálnak és a piócák vadásznak a halakra. És láttam, amikor egy pióca rátapadt egy pici kis halra és elkapta és el kezdte szívni. És szív és szív és szív…. És mit tesz az, aki szív a másikból? Életet vesz el tőle! Ad a pióca valamit annak a kis halacskának? Nem ugye, hanem kiszívja belőle azt. Aztán tudod-e, hogy a piócának kettő vége van és mindkét végén van tapadókorong és mindkettővel szív. Én ettől a piócától én nagyon irtóztam! Soha nem akartam, hogy hozzám érjen a pióca bármilyen úton módon. Láttam azt, hogy a barátaim lábára rátapadtak és kirázott a hideg ettől. Itt láttam meg azt is, hogy amikor a halacska már legyengült, akkor jött a következő pióca, aztán a következő és a következő…. És mindegyik csak szívta ki a testnedveket, az életet… és láttam, amikor a halacskából semmi nem látszott már, csak egy nagy piócagombóc lett belőle, annyira körbevették a halat.

Mit mond ez az Ige itt? A piócának két lánya van, add ide, add ide. E három nem elégszik meg, négyen nem mondják elég. Ha megnézzük ezt a szót a héberben (a pióca szót), azt jelenti, hogy szívni.

Annyi ember van, aki bizonyos helyzetben hálátlan és elégedetlen. Nem számít, hogy mit teszel, nem számít, hogy mit adsz, soha nem elég nekik. Állandóan még kell nekik, még, még és még… és szívnak téged és leszívják az erődet, energiádat, kedvességedet, mindenedet. Szívnak és csak azt mondják hogy: add ide, add ide, nekem, nekem, még, még még….! Nekem szükségem van erre! Minden egyes gondolatuk, szavuk arról szól, hogy te adjál nekik valamit és nem arról szól, hogy ők adnának neked valamit, hanem fordítva. Szívják ki belőled az életet teljesen. A pióca egy parazita, egy olyan élőlény, amely másnak az életéből él. Van sok ilyen állat kint a természetben, a szúnyog is ilyen, ugye? Vagy a gombafajták is ilyenek. Egy gomba, ami a fa törzsére rátapad, az is a fából él.

 

A pióca egy magvető? A gomba egy magvető? A szúnyog egy magvető? Nem! Semmit nem adnak, csak elvesznek! A pióca szó szerint kiszívja az áldozatból a vért, az életet, azért hogy fenntartsa saját magát. Rájöhetsz arra, hogy alapvetően kapcsolataink, mind a házasságaink, mind pedig mindenféle emberi kapcsolat kétféle kategóriába esik. Az egyik az ez az élősködő, a másik pedig az amikor te adsz valamit. Vagy áldozat vagy, vagy pedig magvető. Vagy elvenni szeretnénk valamit a másik személyéből, vagy folyton adni akarunk magunkból valamit a másiknak. Te is ilyen vagy! Vagy elvenni akarsz a másikból valamit, vagy pedig adni szeretnél. Kihúzni valamit a másikból magad felé, vagy pedig odaadni felé valamit. Hányan vettétek már ezt észre?

Ha visszalapozol egyet a Példabeszédek 28:3-as versére, azt olvasod, hogy: „A szegény emberből támadott elnyomója a szegénynek, hasonló a pusztító esőhöz, mely nem hágy kenyeret.”

Az angol fordítás szerint így hangzik ez: Egy szegény ember, ki a szegényt elnyomja, hasonló a mindent elsöprő esőhöz, ami nem hagy eledelt.

És picit vonatkoztass el a fizikai értelemben vett szegénységtől. Ne arra gondolj, hogy arról a szegényről szól ez az igevers, amely embernek nincsen pénze, vagy egzisztenciája, hanem olyan értelemben szegény, hogy belül neki nincs semmilye. Tehát nem tud adni semmit, mert nincs benne szeretet, élet, nincs benne kedvesség, hosszútűrés, békesség, tehát ilyen értelemben szegény. Vannak ilyen emberek? Igen, vannak! Ha az ilyen ember, ha elvesz valamit a másik ugyanilyen embertől, mi marad? Abszolút semmi! Olyan a szegény ember, aki a szegényt elnyomja, hasonló a mindent elsöprő esőhöz, ami nem hagy eledelt. Mikor egy szegény ember a szegényt nyomja el, az olyan, mint egy váratlan áradás, ami elsöpri az utolsó reményüket (másik fordításból idéztem). Tehát olyan ez mint az árvíz, ami nem hagy semmit. Az ember, akinek nincs semmilye, megpróbál elvenni a másiktól, akinek még a semminél is kevesebb van.

 

És miről beszélek most? Ugye  házasság témában vagyunk. Általában a házasok egymás felé érzelmeket közvetítenek. Nincs benned szeretet a másik felé és a másiknak sincs szeretete feléd. Tehát egyikőtökben sincs semmi a másik felé – ide el lehet jutni! Vagy kevés vagy benned, vagy pedig nagyon mélyen van és nem hozod elő. De a másikban, akiben nincs semmi, mégis magadhoz akarod húzni. Olyasmit akarsz kivenni a másikból a saját irányodba, ami benne sincs meg. A szegény próbálja a szegényt elhúzni, lehúzni és a szegénytől próbálsz magadnak valamit.

Az anyagi értelemben vett szegény ember, egy koldus mit tud elvenni egy másik koldustól? Mi lesz annak a vége? Az egy olyan dolog lesz, mint amikor jön az árvíz és elsodor mindent és még étel sem marad. Vonatkoztasd ezt szellemi értelemben. Nyugodtan mondhatjuk, hogy pokoli körülmények uralkodnak ekkor.

És vannak házasságok, keresztény házasságok is, ahol nagyon rossz körülmények uralkodnak a házban. Mert nincs egymás iránti szeretet, itt ül az egyik, ott ül a másik, az egyik erre duzzog, a másik arra duzzog, az egyik ezt mondja, a másik azt mondja… És azt dobálják egymásnak, hogy: te nem teszed meg értem, majd ha te megteszed értem, akkor majd esetleg én adok érte valamit! Tehát a másikból akarja azt kivenni, mielőtt ő valamit tenne. De a Biblia sehol nem mondja, hogy neked el kellene várnod a másiktól, hogy ő tegyen érted valamit. Ez a mai napnak egyik kulcsmondata! Neked nem kell elvárással lenned a másik ember felé, hogy az tegyen érted, még akkor is, ha az a férjed, vagy a gyermeked. Ugyanakkor nem arról van szó, hogy nem fogsz tőle semmit kapni, vagy nem kaphatsz semmit. Arról van szó, hogy kire nézel és ki a te forrásod és kitől várod el azt, hogy be legyenek töltve a szükségeid, akár érzelmi, akár anyagi, erkölcsi szükségről beszélünk. Neked mindenkor Istenre kell tekintened, és a másik ember felé úgy kell fordulnod, hogy adsz neki!

 

És mivel házasságról van szó, így adsz a férjednek, a feleségednek. Mit adsz? Házassági évfordulón egy szál virágot? Nem! Nem erről beszélek! Odaadod neki az idődet, a kedvességedet, a türelmedet, a hosszútűrésedet, a megbocsátásodat, azt hogy elnézed azt, amikor rossz a kedve. Belefektetsz az ő életébe és amikor nyolcvanötödször is elrontja, te akkor is azt mondod róla, hogy ő egy kiváló ember. Amikor százhuszonnyolcadszor is elrontja, akkor is azt mondod róla, hogy ő egy Isten által felkent asszony, vagy ember. Mert a te szívedben ott van a szeretet és adni akarsz. Mert a szeretet mindig ad és amikor így adsz mit teszel? Magot vetsz! És mi lesz a magvetés után? Aratás!

De az emberek máshogyan akarják ezt elérni. Aratni szeretnének, és majd… ha szeretsz engem, akkor én is viszont szeretlek téged… Majd ha helyesen beszélsz velem, akkor majd én is megtisztellek téged. De a Biblia nem azt írja, hogy aratás és vetés ez a törvény, hanem azt mondja, hogy: vetés és aratás. Az első tehát a vetés és utána jön az aratás.

 

Ott ülnek egymással szemben, vagy egymás mögött a házastársak és düh és harag és keserűség és mindenféle rossz dolog próbál belőlük kitörni és próbálnak aranyosak lenni, de tudod sok ember ilyen állapotban olyan mint egy vízzel megtelítődött szivacs. Ha csak egy picit hozzáérsz, azonnal elkezd folyni belőle. És ahogyan készültem erre az alkalomra, emlékezetembe jött egy eset, ami ebben a gyülekezetben történt meg. Volt valaki itt a gyülekezetbe sok évvel ezelőtt, aki nagyon csúnya, rossz dolgokat mondott az előző pásztorról, akkor amikor már én voltam a pásztor. Állandóan folyt belőle a kárhoztatás, szidalmazás és minden olyan dolog, ami nem a szeretetnek a megnyilvánulása. És kérdeztem: Uram, mit tegyek ezzel az emberrel? És kaptam egy képet arról, hogy milyen ő valójában szellemi értelemben. És nem biztos, hogy le akarom rajzolni előtted a képet, ami megjelent előttem, de a szellemi látásban az illető olyan volt mint egy fekélyekkel teli ember, olyan sárga dió nagyságú gennyes pattanásokkal, amihez ha egy picit is hozzáérsz, vagy csak egy kis szellő jön, akkor is kifakad és fröcsög mindenfelé. És azonnal tudtam, hogy mit kell ezzel az emberrel tenni. Eltávolítani a gyülekezetből. Mert ha még meg akarod esetleg simogatni és kedves akarsz lenni vele, akkor is fröcsög belőle a gyűlölet. Az illető nincs itt már évek óta és áldottak vagyunk.

 

Miért meséltem ezt? Azért, mert az emberek így vannak egymás felé időnként, ha nem is ennyire durván és szó szerint. De az emberekben a feszültség felgyülemlik és felgyülemlenek a sérelmek és ha elmúlnak a mézes hetek, és valamikor félév után észreveszed a másikban, hogy a másik is ember és van hústeste. A másik bizony még nem épült fel tökéletesen szellemi értelemben és vannak hibái. Nem hajtja le a
wc-ülőkét, vagy nem pakolja el maga után az asztalról a tányért, vagy mindig elkésik, vagy mindig várni kell rá, „hamar felkapja a vizet”, türelmetlen stb. És amikor ezeket észreveszed a másikban és nem tudod ezt helyesen kezelni, hanem mindig szóvá teszed azt, hogy a másikban mi a hiba és hogy a másik az mit nem tesz meg érted és hogy miért ilyen figyelmetlen veled, miért ilyen gúnyos veled, miért ilyen megalázó veled, mikor te többet érdemelsz, nem ezt várod tőle – akkor bizony mit teszel? Magadnak akarsz valamit kikövetelni a másikból és olyanná váltál, mint a pióca, hogy adj nekem, adj nekem…. mert nekem ez kell, mert én ezt megérdemlem, mert nem erre esküdtél fel a házasságkötési ceremónián. Szeress engem, szeress engem, neked kötelező szeretned engem…. Nem, majd ha te aláveted magadat nekem, akkor majd szeretlek téged…. Nem, majd ha te szeretsz engem, akkor majd én alávetem magam neked! – és megy a dobálózás egyik irányból a másikba és mind a kettő azt akarja, hogy a másik adjon neki valamit. Adj nekem, adj nekem, még… még… És így gyakorlatilag a másikból próbáljuk az életet saját magunk számára kiszívni, hogy a mi szükségeink be legyenek töltve. De hol itt a probléma? Hogy a te szükségeid betöltője, az nem a férjed és nem a feleséged, hanem Isten!

 

Nincs azzal semmi baj, ha a te szükségeidet a te férjed, vagy feleséged tölti be. Dicsőség Istennek! Neked nem erre kell tekintened, hanem arra, hogy te az ő életébe befektessél, hogy te adjál neki, hogy te kedves legyél vele, hogy te hosszútűrő legyél vele, akkor is ha ezt nem viszonozza, akkor is, ha ezt nem kapod vissza! Miért? Mert ez az igei, bibliai módja annak, hogy arassál. A világ ezt nem érti és sok keresztény sem érti sajnos. Te érted, hogy miről beszélek ma? Ugye érted?!

Nekem vannak igényeim, te meg ezt nem teszed meg értem és nem állsz mellém, nem törődsz velem! – ismerősen hangzik mindez, ugye? Adj nekem! Nem, te adj nekem! Nem, előbb te adj! Ha látom benned a szándékot és az akaratot, hogy adsz nekem, akkor majd én is adok neked. És ez van a munkahelyen a kollégákkal kapcsolatban, a főnök felé, a gyermek felé, bárki felé ugyanígy van…

 

Minden helyzet egy kicsit más és nem kell bolondnak lenned, hogy kihasználjanak téged pl. a munkahelyeden, legyél bölcs. Nem erről beszélek, arról, hogy ha szeretnél valamit hogy változás legyen pl. a főnököd és veled kapcsolatban, vagy a kollégád és veled kapcsolatban, vagy a házasságodban a házastársaddal kapcsolatban, akkor valamit meg kell változtatnod! El kell kezdened adni! És magvetőnek kell lenned! És mit kell tenned egy hét után? Adnod kell? És mit kell tenned, egy hónap után? Adnod kell! Fog ez úgy menni, hogy egyszer hallod ezt a tanítást? Nem fog menni! Telve kell lenni Isten Igéjével ahhoz, hogy ezt meg tudd tenni. Mert a tested ott van és uralmat akar venni felletted, ezért a Szellemedet táplálnod kell folyamatosan az Igével, az ilyen és ehhez hasonló tanításokkal, hogy megerősödjél. Hogy a szellemed annyira erős legyen, hogy amikor az a másik ember a hústest indulatából valami rosszat vagy kellemetlent mond neked, te akkor is boldogan, mosolyogva elengeded azt magadtól és nincs rossz hatással a te érzelmeidre az. Mert a gondolataidban, az érzelmeidben, teljes lényedben arra fókuszálsz, hogy te adjál neki és ezáltal tudod, hogy te magot vetsz és tudod, hogy Istentől eljön a te aratásod.

 

Ugye arról is beszéltünk a múltkor, hogy azt gondolják sokan, hogy a rossz kommunikáció a legnagyobb gond a házasságokban, hogy nem beszélgetnek egymással, vagy rosszul beszélnek egymással az emberek. De a legnagyobb probléma nem ez, hanem bizony az, amikor az ember önző. Aztán mások mondják, hogy a probléma az a gyerek, meg a pénz, meg a vallás, meg a gyülekezet, meg a szex, meg az étel ami az asztalon van, vagy nincs ott… De nem! A probléma az, hogy nincs befektetés a másik ember élete felé, csak elvárás. Bezzeg, amikor udvaroltál, vagy amikor udvaroltak neked, akkor olyan szépen ki tudtad magadat csinosítani és olyan szépen megfésülködtél, és a legjobb énedet adtad a másiknak! Miért múlt ez el? Azért, mert elmúlt a szerelem! De az isteni fajta szeretet az sokkal magasabb rendű, mint a szerelem, mert a szerelem jó dolog és jó, ha tűzben égsz és boldog lehetsz, ha szerelmes vagy és az egy nagyon jó dolog! De az testi, érzelmi dolog, az érzelmeidben vagy teljesen feltelítődve! De az isteni fajta szeretet az nem egy érzelem, hanem az egy magatartásforma, egy gondolkozásmód, elhatározás, egy cselekedet, hogy bármi lesz, bárhogy lesz, én szeretni fogok, én szeretetben fogok járni. Isten így tette veled, vagy nem? Vagy azt mondta, hogy: …hát ha nem leszel elég hűséges, vagy nem teszed meg értem ezt, vagy azt, vagy nem imádkozol naponta ennyit, akkor csak minden második levegővételt engedem meg neked a mai napon, és akkor kapkodhatsz a levegő után! Nem! Isten nem ilyen!

Minden gond legnagyobb forrása tehát a házasságban az önzés! Ez a hiba és itt véted el te is, ha önző vagy. Az újszövetség parancsolatában való járás azt mondja, hogy szeress. És az igazi hiba ez! Ezt a szeretetet tanulnunk kell mindannyiunknak. Tanulni és tanulni… és megcselekedni.

 

Az I. Korinthus 13:5-ös versben azt olvassuk, hogy:

„A szeretet nem keresi a maga hasznát.” Milyen szeretet ez? Az önző, emberi fajta szeretet? Nem! Ez az isteni fajta szeretet! Nem keresi a maga hasznát! Amikor Isten elküldte Jézust erre a földre, nem azt nézte, hogy neki ebből milyen előnye származik, hanem azt nézte, hogy az embernek milyen előnye származik ebből. Mert Ő adni akart, meg akarta az emberek életét változtatni, hogy az jobbá váljon. Az újjászületés által az Ő teljességét, az örökségét adta oda nekünk. Nem arról szól a szeretet, hogy nekem mire van szükségem. Nem arról szól a szeretet, mint a piócának a két lánya, hogy: adj nekem és adj nekem. A szeretet arról szól, hogy én adok neked és adok neked. És kész vagyok az időmről lemondani, kész vagyok áldozatokat hozni, kész vagyok arra, hogy magamat alávetettségben tartsam, hogy neked jobb legyen. És nem irigykedem rád és nem vagyok önző, azt akarom, hogy neked jobb legyen. Ha te ezt nem viszonzod, én akkor is szeretlek. Isten szeret-e téged, ha te nem viszonzod az Ő szeretetét? Bizony! Soha nem fog tőled elfordulni! Ha te elhagyod Őt és megtagadod Őt, az Ő szeretete akkor is állandó a te irányodban. És ez az a fajta szeretet, ami benned is ott van, ott van a te szívedben, csak a hústest gondolkodásmódja, a mentalitás miatt ez annyira el van nyomva, annyira akarna onnan kijönni, de a torkodig sem ér el, mert az indulat, a keserűség, a harag és az érzelmek, meg az, hogy magadra és a saját kívánságaidra nézel, nem engedik azt, hogy kijöjjön onnan belülről, és túltekints ezeken.

 

A múlt heti alkalomnak a lényege az volt, hogy feledkezz el magadról. Ez nem azt jelenti, hogy neked egy mártír életet kell élned és szenvedned kell, sőt, az ellenkezőjét jelenti. Mert így leszel teljes, így lehetsz boldog. Nincs más út ahhoz, hogy teljes életet éljél Krisztusban, hogy igazán nagy boldogságban éljél, csak így, ha egy magvető, adakozó életet élsz, hogy befektetsz a másik emberbe. És amikor ránézel egy alkoholistára, egy szőrösre, egy hajléktalanra, vagy egy képmutatóra, vagy egy hazugra, akkor nem azt mondod neki el, hogy ő milyen látásban, vagyis amit látsz benne, hanem elmondod neki azt, hogy Istennek van valami terve veled, Istennek van valami ajándéka benned! És milyen szép szemed van! Vagy milyen erős vagy!

Mindenkiben lehet találni valami jót! Nincs olyan ember a földön, akiben ne lehetne találni valami pici jót, mindenkiben van. És ez az, amit neked meg kell találnod, és ezt kell „felhánytorgatnod” a másiknak az emlékezetében! Nem pedig azt, hogy ő milyen rossz abban a dologban, és hogy mit adhatna neked. Ez a szeretetnek a lényege.

 

Tudod, a Szent Szellem soha nem vádol téged, hogy te bűnös vagy, vagy milyen rossz dolgaid vannak. Vannak keresztény gyülekezetek, közösségek, ahol tanítják, hogy a Szent Szellem megmutatja azt, hogy nekünk milyen hiányosságaink, milyen rossz dolgaink, bűneink vannak. De a Biblia sehol nem írja ezt! Jézus azt mondta, hogy egy dolog van, ami miatt meg lesz ítélve az ember, hogy nem hisz Jézusban. Nem a Szent Szellem a vádló, a vádló az a Sátán. És nem tudom, hogy akarod-e hallani a következő mondatot: Amikor te vádolod a másikat, akkor a Sátán szószólója vagy! És amikor veszekedésben és viszálykodásban vagy valakivel, akkor a Sátán megnyilvánult jelenlétében vagy és a Sátánnak nyitottad meg az ajtót, nem Isten Szent Szellemének. És amikor a Szellem által te magot vetsz és kedves vagy, és türelmes és hosszútűrő vagy és békességgel teljes vagy, akkor Istennek nyitottad meg az ajtót. A Sátán eközben őrjöng és veri a fejét a falba: …Hát én így nem tudom tönkretenni a házasságodat, ha te mindig türelmes, kedves vagy, és mindig helyesen szólsz vissza! Ha  te nem vagy önző, akkor én nem tudom tönkretenni a kapcsolatodat! Halleluja!

 

Van a két ember, aki egymással szemben áll és veszekednek egymással, hogy nem adsz nekem eleget! Tudod mit, te nem adsz nekem eleget! Nem, te vagy az, aki nem adsz nekem eleget! – és mindig így kerülnek a házas emberek a válóperre. Hogy a másik nem tette meg értem azt, ami nekem elvárható jogos követelésem lett volna, hogy azt megtegye értem. Miért nem tette meg értem? Miért nem adsz? … Értitek ezt ugye? A piócának két lánya van, adj nekem, adj nekem… Mindkét ember így próbál kihúzni valamit a másikból és senki sem ad semmit! Ha senki nem ad semmit, akkor nem is fognak kapni semmit!

Mi van akkor, ha nincs magvetés? Akkor aratás sincs! Mi van akkor, ha az egyik fél sem ad a másiknak semmit, de mégis elvárja azt, hogy kapjon valamit? Az olyan bolond ember, aki kimegy a mezőre tavasszal, körbenéz, hazamegy és aztán kimegy nyár végére és várja az aratást, hogy hol van az aratásom? Tavasszal ott volt, lett volna lehetősége vetni, de bolond ember az olyan, aki kapni akar valamit úgy, hogy előtte nem vetett magot. Mégis így vannak emberek Istennel szemben is, hogy szeretnék Isten teljességét, áldásait, kegyeltségét, szeretnék Istennek a védelmét és mindenféle jó dolgot szeretnének Istentől, hogy nagyon jó legyen az életük, de az ő részüket nem teszik meg. Pedig írja Jakab, hogy: „Közeledjetek Istenhez és Isten is közelíteni fog hozzátok.” Az Ő kegyelme állandó a te irányodba, de te ezt hit által tudod elfogadni, ahogy megcselekszed az Igét.

 

Valamit kihúzni a másikból (adj nekem, adj nekem), így tudunk eljutni odáig, hogy már sivár az a házasság, amiben élünk. Ugyanabban az ágyban fekszenek az emberek, de mégis úgy érzik, mintha mérföldekre lennének egymástól. Ez egy nagy probléma.

De van itt egy jó hír. Amikor megvilágosodást kapsz arról, hogy hogyan jöhetsz ki pl. az anyagi rossz helyzetedből. Mi van akkor, ha anyagi rossz helyzetben vagy? Mire van szükséged? Akkor anyagilag egy aratásra van szükséged. Én nem egyszer elmondtam már ebben a gyülekezetben, hogy ha pénzügyi nehézséged van, akkor a legjobb bibliai mód, amit ebben a helyzetben tehetsz, az az, hogy magot vetsz. És nem a nagyságról van szó. Ha húsz forintot tudsz, akkor annyit, de vessél magot. Ha én szegény embernek adok pénzt, egy koldusnak, vagy bárkinek, aki pár száz forintot kér tőlem, akkor mondom neki, hogy ebből a pénzből te valakinek adjál valamennyit, vessél magot. Ha anyagi csődben vagy, vagy rossz helyzetben vagy, akkor anyagi értelemben aratásra van szükséged, hogy pénz folyjék be hozzád, tehát anyagi betakarításra van szükséged. Mi előzi meg az anyagi betakarítást? Az anyagi vetés!

Az emberek aratni akarnak, meg védelmet, meg pénzt, meg új autót, meg lakást, meg mindenféle földi jót úgy, hogy nem vetettek magot. És szeretnék a nagy-nagy aratást úgy, hogy nagyon pici magot vetettek el. Nincs baj a pici vetéssel, kezdd el ott, ahol vagy! De sokan vetnek gyűszűnyit, és a Biblia tanítása szerint ki mint vet, úgy arat, azaz ki milyen mértékkel vet, annak a mértéke szerint fog aratni. Tehát elvetnek a gyűszű mértékével és várják a vödörnek a sokszorosát. Mikor tudod a vödörnek a sokszorosát aratni? Ha a vödör a mérték, amit elvetsz, bizony.

 

Mi van akkor, ha egy fél zsák krumplit vetsz el? A fél zsák krumplinak a sokszorosát fogod aratni, ugye? Vagy 8 kamionnal fogsz aratni? Mit gondolsz? Mi van akkor, ha egy teherautónyi krumplit vetsz el? Akkor lesz több kamionnyi krumplit. De az ember nem így kezdi, hogy kamionnyit vet. Az ember kezdi ötszáz és ezer forinttal, aztán tovább. De ha szeretnél százezreket aratni, akkor előbb utóbb a kicsiből el kell jutnod oda, hogy egyre nagyobb magokat vetsz el, hogy nagyobb legyen az aratásod. Ne próbálj a hiteden felül magot vetni, ne próbálj többet adni, mint amit a Szellem mutat, hogy te adjál. Kezdj el beszélni úgy a dolgokról, amelyek még nincsenek, mintha már megvolnának. Ez a hitnek a működése. Kezd el úgy beszélni az autódról, hogy az meg van nekem, az az enyém. Kifizetettnek nevezem az autót, kifizetettnek nevezem a lakást, az új bútort, a Jézus nevében!

Mi van akkor, ha az embernek betegség van a testében? Mire van szüksége? Gyógyulás-aratásra van szüksége! Kezdd el beszólítani ezeket a dolgokat az életedbe! Hogyan tudsz kijönni egy rossz egészségi állapotból? Egy gyógyító aratással és nem azzal, hogy azt mondod, hogy: jaj nekem, meg itt fáj meg ott fáj, jaj cukorbeteg vagyok, magas a vérnyomásom, és daganatom meg, segítségre van szükségem, segítsetek nekem, imádkozzatok értem! Adjatok nekem és támogassatok engem és körláncban mindenki imádkozzon értem!

Tudod, így bele tudsz süppedni a hitetlenségbe, mert a hited már nem abban lesz, hogy Isten gyógyító ereje elér hozzád, hanem abban lesz a hited, hogy az emberek imádkoznak érted. Érted a különbséget? Te mitől gyógyulsz meg? Az emberek imáitól? Nem! Isten ereje az, ami meggyógyít téged! Elég ahhoz egy imádság is? Akár elég egy is! Nincs semmi baj azzal, ha imatámogatást kérsz, vagy egy egész gyülekezetnek a támogatását kéred az imádságban, rendjén van ez. Csak ne attól várd, hogy az majd segít neked, hanem abban legyen a hited, hogy Isten fog majd erre válaszolni. Mert ha csak azon múlna, hogy mennyi ember imádkozik valakiért, akkor mindenkinek kötelezővé tenném azt, hogy imádkozzon a magyarországi szellemi ébredésért, mostantól kezdve 24 órából 18-at kötelezően. És ha csak ezen múlik, akkor két hét múlva nyolcezren leszünk itt. De nem ezen múlik ez! Isten mit tud megválaszolni? A cselekedetet, vagy a hitet. A cselekedeteidnek hitből kell fakadjanak, nem vallásos szokásból.

 

Gondolkodj a gyógyulásról, beszélj a gyógyulásról reggel, amikor felkel a nap, este, amikor lenyugszik a nap. Ezen gondolkozz, ezen elmélkedj, erről beszélj és így jön el az aratásod. Nevezd szentnek, Isten számára elkülönítettnek a testedet, gyógyultnak nevezd a testedet, mondd ki, hogy: nem fogok meghalni hanem élek, én győztes vagyok a Krisztusban, kijövök az anyagi rabságból és a gyarapodás útján vagyok – ezt valld meg, erről beszélj és ne akarj másokat leszipolyozni. Szólítsd be az életedbe a dolgokat, amik még nincsenek, mintha már meglennének. És ez egy nagyon fontos dolog, mert így működik Isten hite, hogy az ami nincs, azt előszólítom, mint meglévőt. Ámen! Hányan vagytok, akik kijöttetek betegségekből és meggyógyultatok? Sok kéz van fenn!

 

Mit gondolsz, a házasságban ez másképpen működik? Ugyanígy működik! Anyagi értelemben magot kell vetni, hogy aratásunk legyen? Igen! A gyógyulással kapcsolatban magot kell vetni? Igen! A gyógyító Igéket kell elvetned magadban! Hitben kell járnunk az élet minden területén, hitben kellene járnunk? Igen! Mi van akkor, ha gondok vannak a házasságban, mi van akkor, ha nincs többé szerelem, vagy szeretet? Mi van, ha ilyen kutya-macska kapcsolat van csak és nem maradt már semmi, ami kedves lenne a szemedben a másik irányában és az egész helyzet egy nyomorúságos dolog? Mire van szükség? Egy szeretet-aratásra van szükség!

A másik fél részéről egy aratásra van szükségem, de hogyan jön el az aratás a másik fél részéről hozzám? Úgy hogy kikövetelem tőle, hogy nyomást helyezek rá, hogy: Te, szeress már engem, hát vedd már észre, hogy te mivel tartozol nekem! Neked ezt kell tenned értem, neked azt meg kell tenned értem…! Az első lépés, hogy vetni kell! Bele kell vetned a hitedet a másik emberbe! És ha ezt megérted és el kezdesz hittel tekinteni a másik emberbe, belefekteted a hitedet a másik személybe, akkor megváltozik az életed, ez fordulatot hoz neked! Hozzál befektetéseket a te házastársadba, vagy kapcsolataidba. Kezdj el vele kedves lenni, és úgy beszélni, mint ahogy beszéltél vele a leges legelején, vagy még annál is szebben és jobban, tiszteletreméltóbban! Az idő, a szeretet, az adakozás, az mind-mind befektetés! Vetni a másikba, vagy kedvesen bánni vele akkor is, amikor legszívesebben felpofoznád. Kedvesen bánni vele akkor is, amikor nagyon „bunkó” módon viselkedik, kedvesen bánni vele akkor is, amikor borzasztó módon teszi, amit tesz. Még ha úgy érzed is, hogy megérdemelsz valamit, ne tedd szóvá, lépjél túl rajta és ne legyen gyomorgörcsöd és ne dühöngjél rajta. Lépjél túl rajta, még ha úgy érzed jogosan, hogy nem ezt érdemelted. Ne tekints erre, hanem arra, hogy magvető vagy és higgyél Istenben és abban a szellemi törvényben, amit az Ige mond. Mert ha mindig arról beszélsz, amit látsz és hogy neked milyen rossz, hogy ő milyen rossz, tiszteletlen, igénytelen, felteszi a lábát az asztalra és nézi a tévét egész este, semmivel nem foglalkozik, mi az, amit teszel ekkor? Ekkor is magokat vetsz, de rossz magokat! És ennek is lesz aratása, és ahelyett, hogy jobb lenne és megváltozna a dolog, egyre rosszabb lesz. Mert a rossz mag rossz gyümölcsöt terem, ha jó aratásra van szükséged, akkor jó magokat kell elvetned.

Hogyan jöhetsz ki egy rossz házasságból? Hát így! Ki lehet jönni máshogy is, nagyon egyszerűen elválok, aztán keresek másikat. De ez nem a bibliai út. És bizony amikor összekötöd magadat egy másikkal, egy újjal, ott is el fog múlni majd az a fél év, egy év és a másikban is észre fogod venni a hibákat és attól még a tested ugyanaz lesz, mint az első házasságodban és az önzőség ugyanúgy ott lesz veled, és vinni fogod magaddal azt, mint az első házasságodban. Aztán elválsz a másodiktól, a harmadiktól és a nyolcadiktól is és még mindig ugyanaz vagy. Változást szeretnél, de te nem változtatsz meg semmit! Sokan ezt így gyakorolják, de nem jó ez így!

 

Kezdjük el úgy hívni a dolgokat, amelyek nincsenek, mintha már meglennének. Nem fog az rajtad segíteni, ha azt mondod, hogy: Ő a leghitványabb ember, akit valaha láttam. Nem képes még a kezét se felemelni, lusta disznó és nem képes a füvet lenyírni, csak kéthavonta egyszer. Nem képes a háznál helyretenni semmit sem. És nem akarja követni a szellem vezetését, hogy engem szeressen. És hogy lehet ez? – ez nem fog rajtad segíteni.

Az első dolog, amit vethetsz a másikba, az a hit. És mennyivel inkább hinned kell abban az emberben és hitet fektetni abba az emberbe, akivel együtt élsz, mintsem egy idegenbe! Érted ezt? Befektetjük a hitünket beléjük, a hitszavakat beléjük és ha valami bolondságot csinál, te akkor is azt mondod, hogy: Ő egy jó ember, egy jó asszony. És akkor amit elront és kijön a sodrából, vagy bármi dolgot rosszul tesz, akkor nem azt mondod, hogy: Óh… ez a nő engem az őrületbe kerget! Hanem azt mondod, hogy: Ő egy tökéletes asszony, egy olyan „Példabeszédek 31 Asszony”. Olvastad-e már a Példabeszédek 3 fejezet 31-es versét? Olvasd el!

 

A bölcs nők és férfiak azok szeretet-cselekedeteket vetnek el a másikba, befektetnek, a hit szavát fektetik be. Imádkozz a feleségedért, a férjedért – ez egy nemes dolog, ugye? Sokan hogy imádkoznak a másikért? ….Óh, Istenem kapd el a grabancát, mutasd meg neki, hogy nekem van igazam és tegye már meg azt értem, amit én megérdemlek! És mosolyogtok, és lehet azért, mert te is imádkoztál már így a párodért. Óhh… Istenem, világosítsd meg, adj neki látó szemet, hogy vegye már észre, hogy én sokkal többet érdemlek, mint amit ad nekem. De ez nem az a fajta imádság, aminek el kell hagynia a szádat.

 

Hagyjuk abba, hogy mindig követelünk valamit és kezdjünk el adni valamit. Mert csak szívunk-szívunk és azt mondjuk, hogy adja nekem, ehelyett el kell kezdenünk szólni azt, hogy: te hagyjad azt, majd én megcsinálom. Mit tehetek érted?

Mikor a főtt húst kiveszed a levesből, akkor nem azt adod neki oda, ami darabokra esett, hanem a szebbiket, még ha nem is érdemli meg! Erről beszélek! A szeretet cselekedetekben nyilvánul meg, az nem egy érzés, hanem tényleges cselekedet! Hogy amikor arra lenne kedved, hogy jól bokán rúgd, vagy adj neki egy pofont, akkor megsimogatod és azt mondod neki, hogy: én akkor is szeretlek!

 

Hiszem, hogy kaptatok valamit a mai napon! Azt hiszem egy nagyon nagy szellemi igazság ez! Érdekes, hogy az elmúlt évben is ilyen „decembertájt”  ugyanezek a témák voltak napirenden, csak nem a házassággal kapcsolatban, hanem általánosságban a szeretetről. Emlékeztek erre? Visszahallgathatók ezek, kapcsolhatjátok a mostani témához. Nem használ semmi neked az, ha csak itt ülsz és meghallgatod és mosolyogsz, hogy hú de jó volt ez az alkalom. Mert neked haza kell menned, meg kell ezt cselekedned, amit hallottál. Sőt ki sem kell menned a teremből, ha itt van a férjed, vagy feleséged.

Azonnal elkezdheted megcselekedni a szeretet-adást, pl. amikor feladod  neki a kabátot a hátára, vagy „körbetekered a nyakát  egy sállal” (nem nagyon erősen meghúzva), hogy ne fázzon, mert szereted! És amikor leáll beszélgetni valakivel a gyülekezetben, de te már mennél, akkor türelmesen megvárod nem kopogtatod az ajtót, hogy menjünk már. Te türelmes vagy, kedves vagy, hosszútűrő vagy!

De jó, hogy ezt hallottad ma! Folytatjuk, és ezt nyugodtan veheted fenyegetésnek!

 

Az élő rádióadás a mai naptól megint nem ment sajnos, mert az Internet kapcsolat pont pénteken elromlott és a szerelő nem érkezett meg a műszak végére. Pedig már minden rendelkezésre áll, hogy ezt ma is élőben lehetett volna közvetíteni. De jövő héten, karácsonykor lesz ez egy ajándék mindannyiunknak, nekünk is és azoknak is akik rákapcsolódnak az élő adásra. Hiszem, hogy így lesz és a sötétség munkáit most megtörjük efelett a rádióadás felett és megtiltjuk neki, hogy megakadályozza azt, hogy a tanítások kimenjenek az éterbe. Mert ezt már várják sokan! A Sátán nem akarja, hogy ezt sokan hallják. Régóta húzódik ez, de Sátán nem tudja leállítani Isten munkáját! A helyünkön állunk, mi elvégezzük a mi részünket, Isten pedig elvégzi az Ő részét, dicsőség neki!”