Házasságról nem csak házasoknak 2.

Háborúság a testben

(2011.12.04.)

 

 

„A múlt héten elkezdtem egy tanítás-sorozatot, aminek azt címet adtam, hogy Házasságról nem csak házasoknak és tettem ezt azért, mert egy sürgetés volt a szívemben, előbuggyant belőlem ez a múlt héten, hogy a témát igazán elő kell vennünk és el kell mélyednünk ebben a témában. Mert valamikor tavaly az év elején érintőlegesen érintettük már ezt a témát, de akkor nem fejtettük ki bőven, csak tőrészletekben volt szó erről néhány alkalommal. És ezek a péntek esti tanításokon hangzottak el.

A lényeg, hogy most, amikor készültem erre az alkalomra, annyira megerősödött bennem az, hogy ezt folytatni fogom valószínűleg hosszú hetekig. És ahogy készültem erre, már most rendelkezésemre áll legalább másfél hónapnyi anyag. Úgy vagyok én, hogy szeretnék mindent gyorsan beletömni abba, aki hallgatja, hogy minél gyorsabban megértse, hogy minél előbb felnövekedjen sokféle tekintetben. De vissza kell magamat fognom, mert nem lehet tölcsért tenni a te szívedbe és oda beleönteni, beleerőltetni mindent, mint a kacsát. Legyél türelmes és nem egy alkalmon fogunk mindenről beszélni. Volt az elmúlt évben tanítás-sorozat a hitről, a pénznek a helyes kezeléséről, a Szent Szellem vezetéséről és ezek egy-két hónapot tartottak. Ez is valószínűleg
egy-két hónapon keresztül fog tartani, át fog nyúlni a következő évbe. Ámen!

Tedd fel a halló füleidet ma és értsd meg amiről szó lesz. Nagyon fontos téma lesz ez. És ahogy a múlt héten mondtam nektek, hogy nem lehet erről a témáról úgy beszélni, hogy ne említenénk közben a szeretetnek, a hitnek, a felnövekedésnek a témáját, hogy ne beszéljünk arról, hogy fel kell növekednünk, szellemben kell járnunk, a hústest indulatait pedig alávetettségben kell tartani. Nagyon sokrétű a téma és gyakorlatilag a keresztény életünk hétköznapjaiban mindent fogunk érinteni és azok is, akik nem élnek házasságban még, vagy már nem, sokat fognak ebből tanulni és az életük más területére is tudják ezt alkalmazni.

 

A mai alkalmat egy kérdéssel kezdem. Vajon megfogalmazódott-e benned valaha, hogy kell-e társ, férj, vagy feleség ahhoz, hogy teljes életet tudjál élni Krisztusban. Kell-e száz százalékosan mindenféleképpen társ? Ne is tedd fel a kezedet, mert megdöbbenhetsz azon, amit most mondok. Nem kell egy férfinak feleséget venni magához ahhoz, hogy teljességre tudjon jutni a Krisztusban és egy nőnek nem kell mindenképpen férjhez mennie, hogy a teljességre tudjon jutni a Krisztusban. Miért mondom ezt? Ha ezt egyszer megérted sok más dologgal együtt persze, akkor sokkal könnyebben tudod az életedet élni, mint házas ember. Nem a házasság ellen beszélek, én is házas vagyok, tudjátok, ismertek engem. Van feleségem, van gyermekem és örvendezek bennük. De nem ettől teljes a keresztény ember élete.

Lapozzatok az Efezus 3:19-es versre, ahol az ehhez kapcsolódó kulcsigét olvasom fel:

„És megismerjétek a Krisztusnak minden ismeretet felülhaladó szeretetét, hogy ekképpen beteljesedjetek az Istennek egész teljességéig.” Halleluja!

 

Ez Pál apostolnak egy imádságából való Igevers, amikor is imádkozik az efezusi gyülekezetért. És nem azért imádkozik, hogy ők jól meggazdagodjanak a Krisztusban, hogy jó cselekedeteik legyenek, hogy jó munkahelyet szerezzenek, hanem azért imádkozik, hogy megismerjék Jézus Krisztust és igazán bensőséges kapcsolatba kerüljenek vele és megismerjék azt a szeretetet, ami Őbenne van a mi irányunkba és megismerjék azok a hívők azt, hogy mi az elhívásuk Krisztusban.

Jó ha meglátod, hogy teljességet úgy tudsz élni, ha megismered Istennek feléd irányuló szeretetét. Ha meglátod, megismered és ezt magadévá teszed, megemészted, elhiszed és megcselekszed Istennek irányodban való szeretetét és ekképpen be tudsz teljesedni az Istennek egész teljességéig. Ez az Ige nem azt mondja, hogy szerezz magadnak mindenáron egy férjet és akkor majd beteljesedsz, vagy szerezz minden áron egy feleséget, legyenek gyerekeid és akkor majd beteljesedhetsz. Azt mondja, hogy ismerd meg Istent, vele létesíts kapcsolatot, vele létesítsél közösséget és ekképpen tudsz beteljesedni.

Miért mondom ezt? Azért, mert az emberek házasságot kötnek, de ez elmarad az életükből. Ha ez elmarad az életükből, akkor az nem fogja nekik a teljességet hozni, hogy férjhez mentek, vagy megnősültek. Tehát egy párkapcsolat önmagában nem elegendő ahhoz, hogy te teljes életet éljél Krisztusban. Nagy jó dolog az, ha van férjed, feleséged és személy szerint bátorítalak benneteket, hogy előbb utóbb kössetek házasságot, ha a szívetekben ehhez van kívánság. De neked Krisztus szeretetét kell megismerned. Miután férjhez mentél, vagy megnősültél, utána is keresned, kutatnod kell Istennek az irányodba való szeretetét és mire a tanítás-sorozat végére érünk, akkor teljesen világosan fogod látni, hogy miért és hiszem, hogy az alkalom végére is tudni fogod már azt, hogy miért van ez így. Látni fogod, hogy miért van annyi rossz kapcsolat, miért nem működött neked egy-két dolog a házasságodban, mit kell kijavítanod, mit kell másképpen csinálnod. Ezen igevers alapján meg fogod tudni, hogy hogyan élhetsz teljes életet Krisztusban a házastársaddal együtt.

 

Sok előnye van annak, ha az ember független, tehát nem házas. És mivel hogy ez a téma mélyen kiboncolásra kerül, most erről is kell beszélnünk. Sok előnye van annak, ha az ember független. Természetesen nem arról van szó, hogy az ember magányos, meg „szingli”, nem ilyen világi dolgokra gondolok, hogy: de jó, hogy nem fogy el olyan hamar a fogkrém – nem ilyen előnyökre, hanem a szellemi dolgokra gondolok most. Mert az energiáid, a figyelmed, amire összpontosítasz, az nem oszlik meg, hanem csak Istenre tudsz koncentrálni akkor, ha egyedül vagy. És ha még egyedül vagy és társat keresel, jó ha ezt megtanulod, hogy Istenre összpontosítsál, mert amikor majd férjhez mész, vagy megnősülsz, akkor ott lesz benned az a kívánság, hogy Istentől elfordulva csak a párodra koncentrálj. Azzal nincs semmi baj, hogy rá figyelsz és kedves vagy vele és jó házasságot éltek (ezek a tanítások azért vannak, hogy neked jó házasságod legyen és ne érts félre, nem a házasság ellen prédikálok), de neked meg kell tanulnod azt, hogy hogyan figyelj eközben Istenre, hogyan teremts vele közösséget, hogyan halljál tőle. Mert ha ezt nem tanulod meg egyedül, amikor van rá időd, akkor gondolod, hogy majd akkor meg tudod ezt tanulni, amikor majd lesz egy férjed, gyermekeid és majd nyolc felé kell szakadnod, mert pelenkát kell cserélni, főzni kell, meg takarítani, meg porszívózni kell, meg a férjednek a kedvében kell járni, meg dolgozni kell, stb. Mi minden dologgal kell az embernek szembesülnie akkor, ha házasságban él. Ezek nem rossz dolgok, csak ami miatt ezt előhozom az az, hogy ne legyen benned egy téves kép, hogy csak akkor lehetek boldog, ha férjhez megyek.

A szíved vágya teljesedjen be és találj magadnak egy jó férjet! Az sem baj, ha gazdag! És találj magadnak egy feleséget, aki legyen a te ízlésednek, kedvednek való és örvendezzél benne és legyetek nagyon boldogok együtt hosszú-hosszú évekig és a gyermekeitek legyenek jól neveltek, és legyenek Isten Igéjére tanítva. De ha kihagyjátok az egészből Istent, ha külön-külön egyesével nincs meg ez a figyelem Isten felé, miből gondolod, hogy együtt majd könnyebb lesz? Ha meg van mindkettőtökben a késztetés, hogy Istenre figyeljetek, az a vágy, és szerelem Isten felé, akkor sokkal könnyebben tudsz majd a házastársad számára egy jó férj, vagy egy jó feleség lenni.

A felemás iga az sohasem jó! Amikor az egyik fél a házasságban nem annyira elkötelezett, odaszánt és buzgó Isten felé, míg a másik jobban. És akkor az egyiket a másik húzza előre, vagy húzza vissza. Ez nem jó! Tehát halld meg, amit mondok és ne értsd félre, hogy vannak előnyei annak, ha az ember független és használd ki a lehetőséget, ezt az alkalmat amíg független vagy, mert eljön az idő, amikor férjhez adlak, vagy megnősítlek – volt már erre példa a gyülekezetünkben.

 

A múltkor arról is beszéltem, hogy Isten teremtette Ádámot és kivette az ő oldalbordáját, abból teremtette Évát, összetette őket és adott nekik gyerekeket. És amikor megteremtette Isten Ádámot a teremtésnek a végén, az előtte lévő párt napban sem volt Istennek tökéletlen teremtménye egy sem, semmi. Minden tökéletes volt! Tudsz-e erre egy Ámen-t mondani?! De azt mondja az Ige, hogy Ádám önmagában nem volt teljes. Tökéletes kapcsolata volt Istennel, de Isten úgy látta, hogy az ember önmagában egyedül van és ezért segítőtársra van szüksége. És jó ha figyelmezel arra (kedves Hölgyek, Asszonyok), hogy az asszony eredetileg Ádám mellé segítőtársnak lett teremtve. SEGÍTŐTÁRSNAK!!! Az Igék az I. Mózes 2 fejezetben vannak, ahol olvashatod, hogy amikor Isten kereste Ádámnak a hozzá illő segítőtársat, akkor felsorakoztatta előtte az állatokat sorban, mindegyiket. Ádám mindegyiknek nevet adott. Isten bölcsessége által a szelleméből előbuggyant ez a bölcsesség, mert kapcsolatban volt Istennel. Hogyan volt Ádámnak annyi bölcsessége, hogy minden egyes állatnak nevet adott? Járt iskolába, volt természettudományi órán? Soha! És mégis tudta az állatoknak a nevét.

Az a lényeg tehát, hogy Isten felsorakoztatta előtte az állatokat és azt mondja, hogy Ádám nem talált hozzá illő társat magának.  Érthető itt az, hogy meghagyta Isten az embernek a választás jogát. Ádám az állatok közül nem választott és Istennek tovább kellett mennie és az I. Mózes 2:20-22-es versekből olvassuk tovább:

„És nevet ada az ember minden baromnak, az ég madarainak és minden mezei vadnak, de az embernek hozzá illő segítőtársat nem talált. Bocsátott tehát az Úr Isten mély álmot az emberre és ez elaluvék. Akkor kivett egyet annak oldalbordái közül és hússal tölté be annak helyét és alkotá az Úr Isten azt az oldalbordát, amelyet kivett az emberből asszonnyá és vitte az emberhez.

És monda az ember: Ez már csontomból való csont és testemből való test. Ez asszonyembernek neveztessék, mert emberből vétetett, annakokáért elhagyja a férfiú az ő atyját és az ő anyját és ragaszkodik feleségéhez és lesznek egy testté.”

 

 

Van itt egy-két dolog, ami nagyon fontos. Egyébként is a Bibliának a legeleje, ez az első pár fejezet nélkülözhetetlen ahhoz, hogy megértsd azt, hogy ki és mi vagy te Krisztusban, megértsd a teremtést, kulcsfontosságú Igék vannak ezen az első pár oldalon. Nagyon sok minden van itt, ami minket a mai napon is és érinti a témánkat. Hogy érezte Ádám a szívében, hogy ez nekem való, csontomból való csont, ez az én párom. És miután döntött, utána lettek ketten egy testté. És a mai világ teljesen kifordította ezt. Pont fordítva működik minden. Nagyon sokan korán eljutnak odáig, hogy egy  testté válnak, pedig korántsem biztosak abban, hogy ők egy pár. És így működik ez a világ, ez a rendszer a világban. Ez a világ gondolkozásmódja, a világ mentalitása. És azt mondják, hogy: de hát meg kell ismernem a másikat, hogy minden tekintetben összeillünk-e.  De tudod, ez egy akkora hazugság! Istent teljesen kihagyják a dologból! És lehet Isten nélkül élni, de nem érdemes! Mert az ember nélküle nem tud messzire elmenni! Miből gondolja bárki is azt, hogy okosabb Istennél és ha szembeszegülök Isten Igéjével, akkor nekem abból előnyöm, vagy jó származik? Ez bolond gondolkodásmód és bolond gyümölcsöket terem és sok sérülést!

 

A te párod nem eleve elrendelés alapján kerül hozzád, ezt jó ha tudod. Nem úgy működik ez, hogy Isten kiválasztott valakit bárhonnan a föld pontjáról és eleve elrendelte, hogy csak ő lehet a párod, senki más és csak vele élhetsz boldog házasságban, senki mással. Mert a párodat te választod magadnak és mivel, hogy te választod, ezért a te felelősséged, nem Istené. Nem lehet arra mutogatni egy házasságnak a vége után, hogy: Isten adta mellém azt, nem én tehetek róla, hogy tönkrement. Isten adta azt a férjet, vagy feleséget nekem… Lehetséges, hogy benne volt Isten keze abban, de nem eleve elrendelés alapján történt, hogy mindenféleképpen őneki kellett lennie a párodnak. Isten eléd vezeti azokat, akik közül te választhatsz. És akik párt keresnek és hallgatják ezt a tanítást, akár élőben, akár az Interneten az vegye észre, hogy Isten elé vezeti azokat, akik közül választani lehet, pontosan ugyanúgy, mint ahogyan Ádám életében is volt. Embereket vezet eléd Isten ma, nem állatokat. A nőknek férfiakat, a férfiaknak pedig nőket.

Egy gonosz, ördögi bolond dolog az, amikor a hatéves kislányt odaadják egy negyven éves férfinak, hogy: márpedig te az ő felesége leszel, és a szülők ezt eldöntik, Istent teljesen kihagyva ebből. És tudod (már a múlt héten is beszéltem erről) az iszlám világban ez ma is jelen van. De szomorú tény, hogy a keresztény világban is ez jelen volt az elmúlt évszázadokban. Azok a keresztények nem értették Isten Igéjét, amikor kötelező volt politikai vagy gazdasági szempontokból házasságot kötni ezzel, vagy azzal.

 

Mondhatod, hogy Ádámnak csak egy közül kellett választania, nekem meg van 5-6-7 milliárdnyi lehetőségem, neki sokkal könnyebb volt, mi az esélyem arra, hogy eltalálom? Tudod, Isten nem igazságtalan. Ha kérsz tőle egy segítőtársat, ő eléd vezeti azokat, akik közül választhatsz. Ami a világban van az egy nagyon buta, téves nézet, mégpedig, hogy egy bizonyos életkort elérve illik már neked megházasodni, mert ha nem, akkor veled valami baj lehet. Ez egy világi gondolkozásmód, amely még a keresztény szülőkben is benne lehet. Ha nem mentél már férjhez, akkor veled valami baj van lányom. Ha nem találtál magadnak egy tisztességes lányt fiam, akkor veled valami baj van. Ez hazugság! Nincs a Bibliában leírva, hogy x életkorkortól x életkorig idővallumban kell házasságot kötni. Nincs ez így leírva, ez Isten szemében nem így van, Istennek szellemi terve van veled. És elsősorban nem az a szellemi terve veled, hogy te megházasodjál, hanem az, hogy felnövekedjél. És boldog vagy ugye, hogy egy házasságról szóló alkalmon erről hallasz?

Isten azt szeretné legjobban, hogy te felnövekedjél! Nem foszt meg téged Ő semmi jótól, a házastársadtól, nem tartja távol tőled a férjedet, vagy a feleségedet, a gyermekáldást. Isten azt akarja, az az Ő elsőszámú kívánsága tebenned, hogy te felnövekedjél. Mit jelent felnövekedni? Hogy 80 éves korra eljussál? Nem, szellemi értelemben felnövekedni! Rengeteg ember van, aki 50-60-70-80 évet élt a világban, a testben, és szellemi értelemben csecsemő. Tudod megdöbbentően sok csecsemő van a gyülekezetekben! Csecsemők és kisgyermekek, aki nem ismerik a hatalmukat, haragra gerjednek, úgyis mondhatnám, hogy teljesen testiek. Mert ameddig valaki testi, addig kisgyermek, csecsemő, picurka. Addig a hitét nem tudja úgy használni, ahogyan használhatná ha felnövekedett lenne. Nem tudja azokat a kiváltságokat, jogokat élvezni, amik Krisztusban neki megadattak.

Felnövekedhetsz úgy is hogy házas vagy és úgy is, hogy nem. Nem minden ember magányos, aki egyedül él. Ugyanakkor attól, hogy valaki házasságban él, nem biztos, hogy boldog, azaz lehet a házasságában úgy, hogy magányos. És páran nagyon jól tudjátok, hogy miről beszélek, mert vagytok páran, akik túljutottatok nehéz élethelyzeteket, váláson, vagy bármin… És megtapasztaltad azt, meg tudod érteni azt hogy lehetséges úgy együtt élni valakivel, hogy együtt van a reggeletek, az estétek, a nappalotok, de mégis olyan messze van ő tőled, mintha egy nagy szakadék lenne közöttetek. Vagy lefekszik melléd az ágyba, te balra fordulsz, ő jobbra fordul és akkora szakadék van közöttetek, olyan hidegháború áll fenn és olyan szótlanság és olyan keserűség, távolság, fájdalom feszültség, mint a Grand kanon. Ez nem jó ugye? Pedig házasságban él az illető!

 

Lapozzatok a Máté 6:33-ra, olvasom az Igét:

„Keresd először Isten országát és az Ő igazságát és ezek mind megadatnak néktek.”

 

Az a kérdésünk, hogy hogyan tudsz teljes életet élni, hogyan lehetsz boldog, hogyan lehetnek a szükségeid betöltve, hogyan lehetsz az az ember, aki igazán boldogan élheti az életét. Ebben az Igében van a válasz. Neked mind a két szemedet az Igén kell tartanod. Ez azt jelenti, hogy neked mind a két szemedet Istenre kell helyezned. Hogy neked mindkét szemedet Istenre kell helyezned, így ahogy én azt szó szerint mondom! Főleg ha társat keresel! Mert ha csak az egyik szemed van az Úron, a másikkal meg keresed a társadat, meg a párodat, a férjedet, meg a potenciális lehetőséget, hogy ki az aki a feleségem lehetne, akkor kancsal leszel, mert az egyik szemed erre néz, a másik meg arra néz.

Sokan itt tévesztik el, hogy nem Istenen van a tekintetük. Keresik a társakat, a párjukat és a világban nézik az órájukat, hogy mikor már, mert kifutok az időből. Ez nem igaz, nem fogsz kifutni az időből, keresd először Isten országát és az Ő igazságát és minden megadatik neked. Amikor te keresed magadnak, akkor nem hitben jársz, nem Istentől várod, hanem te vagy a saját magad Istene és te akarod azt kimunkálni. Ha Istenre figyelsz, akkor nincs neked időd arra, hogy aggodalmaskodjál, hogy mikor már. És tudod ezt nem csak a pároddal kapcsolatban gyakorlatoztathatod, hanem az életed minden területére igaz ez. Ha Istenen van a tekinteted, akkor nincs időd aggodalmaskodni, hogy: de hát mikor változik meg az a helyzet, mikor változik meg a férjem, a feleségem, a gyerekem, mikor kapok már béremelést, mikor gyógyulok már meg, mikor jön már el az igazi, mikor lépek már szolgálatba, mikor lesz már gazdagságom? Ha Istenre figyelsz, akkor nem tudsz ezekkel a dolgokkal foglalkozni Miért? Mert teljesen Őrá figyelsz. Ez egy olyan igevers itt, amit meg kell értened és nem csupán megértened kell, hanem gyakorlatoztatnod kell az életben. Istenre kell figyeljél és rengetegszer prédikáltam már erről. Pontosan ezért, mert ha nem Istenre figyelsz, akkor valami másra vagy valaki másra figyelsz. Figyelsz a félelmekre, a híradásokra, arra, hogy milyen járvány érkezik, hogy meddig emelik a benzin árát, hogy Irán atombombát csinál, hogy milyen politikai pártnak mi a népszerűségi adata, hogy jaj mi lesz és…. így beengeded a félelmet a szívedbe. És nem azt mondom, hogy ezekről ne legyen semmi ismereted és tudatlan légy a világ dolgairól, hanem hogy a figyelmed a szíved mire hajlik inkább, mire tekintesz.

 Ha Isten Igéjére tekintesz, akkor a szíved meg fog keményedni a rossz híradások felé és nem fog érdekelni a dollár vagy az euro árfolyam. Mert Istenre fogsz figyelni és azt mondod: Uram, te vagy az, aki betölti az én szükségeimet, te vagy aki túláradóan megáldasz engem feljebb, hogy nem mint kérném, vagy elgondolnám.

 

A világ amúgy az összeomlásnak a szélén áll. Ne álmodozz arról, hogy jön majd a nagy világbéke és akkor mindenki szeretni fogja egymást és mindenki puszi pajtása lesz a másiknak. Ez nem lesz így! Nem ír erről a Biblia, tudod miért? Mert az emberek testben élnek, hústestben. És ez a hústest a legnagyobb ellenség és nem a sátán. Az indulataival, a kívánságaival, a mentalitásával, a gondolkozásmódjával – ez az ellenség. És mivel a házasságról szóló tanítássorozatban vagyunk benne, ezért ezzel kapcsolatban fogom előhozni az Igéket. A házasság egyébként egy szerződés, egy intézmény, amit az ember nem úgy köt, hogy egy-két évre, és nem úgy, hogy ha esetleg nem működik, akkor kilépek belőle és szerzek magamnak egy másikat. Ha így állsz hozzá, akkor ne kössél házasságot – tanácsolom. Az a helyzet, hogy a hétköznapok részévé vált az, hogy: ha nem megy, majd kilépek belőle! És ügyvédek ezrei abból élnek, hogy az emberek elválnak. Az ügyvédeknek más dolgokkal kellene foglalkozni, nem a válóperekkel.

Önmagában nem lesz hasznodra, ha eljössz és meghallgatod ezeket a tanításokat és jegyzetelsz, de nem cselekszed meg azt, amit hallasz. Örülök annak, hogy sokan itt vagytok ma, örvendezik a szívem. De cselekedd is meg, amit itt beszélek. És ha  arról beszélek, hogy a szemeidet az Úrra vesd, akkor amikor hazamész, akkor a szemedet az Úrra kell vetned. És tőle hallanod kell, tőle kijelentést kell venned, hogy amikor ott vagy egy bizonyos élethelyzetben, egy szituációban, egy bármiféle szikrában, ami tűzre lobbanthatja a házasságodat, vagy a családodat, akkor te tudod, hogy mit kell tenned, mert tudsz szeretetben járni és tudod a teendőket.

Mondd utánam: Cselekvője vagyok Isten Igéjének, nem csak hallgatója! Ámen!

 

A múlt héten lefektettünk egy-két alapot azzal kapcsolatban, hogy milyen egy jó kapcsolat és hogy milyen buktatók lehetnek egy kapcsolatban és arról beszéltünk, hogy a legnagyobb probléma a házasságokban (bár nem a problémát akarom én nagyítani, hanem csak úgy beszélni róla, hogy építő legyen és tanuljunk belőle), hogy a felek nem tisztelik a másikat. És a múlt héten ugye végig a tiszteletről volt szó.

 

Lapozzatok az I. Korinthus 7:26-27-es versre, olvasom:

„Úgy vélem tehát azon jelenvaló szükség miatt, hogy jó az embernek úgy maradni, ahogy van. Feleséghez vagy kötve, ne keress elválást, feleség nélkül vagy, ne keress feleséget.”

Az Ige azt mondja itt nekünk, hogy ha feleséghez vagy férjhez  vagy kötve, ne keress elválást. Ha rossz egy házasság Isten azt mondja, hogy ne keress elválást, ne próbáld eloldani, mert helyre lehet még hozni azt a dolgot. Ha mégis eloldattál a feleségedtől, vagy férjedtől, mert pl. megözvegyültél, vagy elváltál, akkor ne legyen az első dolgod az, hogy új férjet, vagy feleséget keresel magadnak azonnal.

 

Nézzük a 28-as verset:

„De ha veszel is feleséget, nem vétkezel és ha férjhez megy is a hajadon, nem vétkezik. De az ilyeneknek háborúságuk lesz e testben. Én pedig kedveznék néktek.”

Mit jelent az, hogy az „ilyeneknek”? Akik házasok, azoknak lesz háborúságuk a testben! Hallod ezt? Mit mond? Háborúságuk a szellemükben? Nem, nem azt mondja, a háborúság nem a szellemben gyökerezik. Honnan ered tehát a gond? Abból, hogy testiek vagyunk. Minél inkább testi vagy, annál több problémád lesz. Minél inkább szellemi vagy, annál több örömöd lesz! És békességed és beteljesülésed lesz. Ha testi vagy, akkor garantálom (és nem én, hanem az Ige), hogy sok háborúságod lesz a házasságodban. Ha testi módon élsz, gondolkodsz, akkor háborúságod lesz neked a testedben. Mit mond az Ige? Hogy maradj testi? Nem ezt mondja!

Mit jelent a testiség? Azt, hogy testben vagy és meg kell mosnod azt minden este és bekorpásodik a testednek a haj? Nem erről van szó.  A bibliai értelemben a testiség az egy bizonyos fajta gondolkozásmódot, mentalitást jelent, aminek bizonyos fajta cselekedetei vannak. És mik ezek a cselekedetek? A hústest cselekedeteiről mindenki hallott már. Ezek a bűnnek a cselekedetei, a meg nem újított gondolkozásmódnak az eredményei, hogy haragra gerjedünk, hogy viszálykodunk, hogy arrogánsak, felfuvalkodottak, kevélyek vagyunk, hogy visszaszólunk, inkább behúznánk a másiknak ahelyett, hogy adnánk valami kedvességet neki – ez a testiség. És ha odaérünk a mai napon, akkor a Galate levélből fel fogom olvasni a test cselekedeteit.

 

Honnan származik a probléma? Az ördögtől? Nem az Ige azt mondja, hogy a testnek a dolgaitól származik a probléma. Nem lehet az ördögre fogni mindent, hogy az ördög szétszakította a házasságunkat, megmérgezte a közösségünket, meglopta a szerelmünket, az ördög rávette a férjemet, hogy megcsaljon, az ördög rávette a feleségemet, hogy más után nézzen… és rákenik az ördögre azt, amit ők rontottak el. Nem mondom azt, hogy a kívánság, ami az ördögtől eredően jött az nem volt jelen, de a Biblia írja azt és tanítottam erről pár hónappal ezelőtt, hogy az ördögnek pedig ne adjatok helyet. Annyira tud jelen lenni  az ördög az ő megnyilvánulásaival az életedben, amennyire te beengeded őt. Úgy is mondhatnám, hogy annyira leszel testi, viszálykodásra hajlamos, felfuvalkodott, büszke és bunkó módon viselkedő, amennyire te azt megengeded magadnak, hogy úgy viselkedjél.

És az a helyzet, hogy most nem arra kell gondolni, hogy: …hát igen, ez a páromra tökéletesen ráillik, velem nincsen gond! Hé! Én rólad beszélek, nem a párodról! Lehet, hogy a párod is itt ül most, vagy lehet, hogy otthon van most, de az Ige neked szól. Az ellenségnek csak annyi lehetősége van, amennyit az emberek adnak nekik a testi megnyilvánulásokon keresztül, semmivel sem több. Az ördögnek pedig ne adjatok helyt az Efezus 4:27 mondja ezt úgy emlékszem.

 

Mi van akkor, ha nem engedsz a testnek? Nem lesz hely az ördögnek. Nem kell az ördögnek több képességet és tulajdonságot adni, mint ami van neki. Ő az ellenség, a tolvaj és azért jön, hogy lopjon, öljön és pusztítson. Azért jön, hogy ellopja a békességedet, tönkretegye a házasságodat, viszályt szítson teközötted, éket verjen te és a párod közé, te és a gyermeked közé, te és a pásztorod, a főnököd…anyósod közé. De hogyan tud ő éket beverni? Úgy, hogy te a hústest indulatain keresztül megnyitod magadat. Ha te nem nyitod meg magadat ennek, mert szellemi vagy és csak a békesség, a hosszútűrés, a kitartás, a megbocsátás, a türelem uralkodik feletted, akkor az ördög akárhogy ütlegelhet akármilyen éket, nem lehet beütni. Hova lehet éket beütni? Ahol van egy kis repedés. Ha nincs repedés nem lehet beütni éket. Vagytok annyira intelligensek, hogy ezt belátjátok. Ha be van csukva az ajtó, akkor nem lehet bemenni. Vagy te csukott ajtókon keresztül szoktál bemenni bárhova? Nem az ajtót ki kell nyitni, legalább résnyire, hogy a kiscica be tudjon menni.

És amikor résnyire nyitva van, akkor az ördög feszíti, hogy még nagyobb legyen. Még egy pici kis ellentét, egy kis egyet nem értés és akkor azt feszítsük még nagyobbra, legyen még nagyobb és még nagyobb…! Hogy aztán elszabaduljon az árhullám és már nincs semmi ami azt megállítja.

Csak annyi helyet tud az ördög magának a családokban, házasságokban szerezni, amennyit megengednek neki. Az a helyzet, hogy nem tud a házasságod tönkremenni, csak akkor ha te azt megengeded. A te beleegyezésed nélkül a te házasságod nem tud tönkremenni. Képtelenség!

Ugye amit az elején olvastunk a megvallásunkban, hogy: amit megkötök a földön, a mennyben is kötve lesz, amit megoldok a földön, a mennyben is oldva lesz. Ha én megtiltom a házasságomnak, hogy tönkremenjen, akkor az nem fog tönkremenni. Ha megoldod a szellem munkáját a házasságodban, akkor az ott munkálkodni fog közöttetek.

 

Nem tud bejönni az életedbe a megtévesztés, nem tud téged összezavarni életednek semmilyen területén a te részvételed nélkül. Tehát mi a probléma? A test. És neked van tested? Van! A tested bármit megtesz, amit megengedsz neki. Nem lehet megbízni a testedben. Úgyis mondhatnám, hogy a saját önös kívánságaidban, a saját magad érzelmeiben nem bízhatsz meg. A saját magad forrásából fakadó gondolataidban nem bízhatsz meg. Nem bízhatsz meg a saját magad önös kívánságaidban, érzelmeidben, lelkivilágodban, gondolataidban. Az Ige írja, hogy a test mindig a szellem ellen törekszik, a Szellem pedig a test ellen. Mire kell neked figyelned? A Szellemedre, a bensődre.

Ha vissza tudod pörgetni picit a fogaskerekeket a fejedben és a Szellem vezette életről szóló tanításokat felidézed magadban, akkor emlékezhetsz, hogy erről sokat volt szó abban a két hónapban. Hogy amikor Istent követjük, akkor Őt nem a fejünkből követjük, nem az érzelmeinkből, nem a lelkünkből, hanem a szellemünkből, a szívünkből követjük. És amikor ezt így megéled, akkor lehet igazán győztes, gyönyörű a te házasságod és juthat el egy magas szintre. Ilyenkor vagy te szellemi, és ez nem azt jelenti, hogy valami transzba estél és lebegsz a föld felett, mert olyan szellemi vagy, hanem ez azt jelenti, hogy te szeretetben vagy, békességben, hitben, hosszútűrésben, kitartásban vagy, mértékletességben, kedvességben, megbocsátásban vagy – ekkor vagy szellemi.

Amikor pedig ezeknek az ellenkezőjében vagy, akkor vagy testi. A tested gonosz lehet, meg akar téged rabolni. Azok a gondolatok, amiket éltél, megéltél Krisztus nélküli életedben, azok megpróbálnak téged kirabolni. Mert Krisztusban - mondom neked – benne van a valóság. Ami rajta kívül van, az egy hamis máz. És az egész világ, ami körbevesz minket, az tele van hazugságokkal. Minden ami körbevesz, az egy lufi, amit ki tudsz pukkantani, ha ismered Isten Igéjét. Mert akkor tudod, hogy mi az érték és mi az értéktelen, tudsz különbséget tenni. Mi van akkor, amikor megnyitod magadat a testnek dolgaira? Egyre rosszabb lesz a helyzet! Mi van akkor, amikor valami rosszat mond neked a párod? Valami olyat, amit te nem szeretsz hallani, vagy valami olyat, ami téged megaláz, megsért, megbántja az érzelmeidet? Bizonyára ez az ő testi indulatából fakadóan jött a te irányodba, mert a szellem az mindig felépíti a másikat. Ha valaki testi módon szól hozzád, akkor te hogy reagálsz erre? És itt dőlhet el valami, ebben a pillanatban. Ha te testi módon reagálsz rá, akkor elindítasz egy lavinát, ami lefelé fog titeket sodorni és elindul valami olyan veszekedés, civódás, káromkodás és istentelenség, ami ahhoz vezet, hogy nagyon jól összevesztek. Voltál már így? Ne tedd fel a kezedet!

 

Amikor kipattan a veszekedésnek a szikrája és az illető, a párod mondott neked valamit (és ezt alkalmazhatod az életed bármely területén), és ha te akkor Szellemben és békességben jártál volna, és békességben, megbocsátásban és kitartásban és szeretetben jártál volna, lehet, hogy nem szóltál volna egy szót sem és ha szóltál volna, akkor is szeretettel szóltál volna. És akkor már az a szikra egy vödör vízzel el van oltva. De amikor a testi reakcióra egy másik testi reakcióval válaszolsz, akkor ott fellobban a láng és tűz van és ott elégnek dolgok. Tudom, hogy érted azt, amiről beszélek!

A szeretet az tudja azt, hogy mikor kell visszavonulni és mikor kell befognia a száját. A test az nem tudja, mert az mindig akar szólni, mindig a saját igazát akarja, mindig el akarja mondani a véleményét, miközben a szeretet nem ilyen! A szeretet, ha kell akkor egy nagyot nyel és a testet alávetettségben tartja és nem szól vissza. És amikor így teszel, akkor vagy bölcs! De amikor vered a mellkasod és azt mondod, hogy: …hát nekem jogom van megmondani azt, amit meg kell mondanom, a jogaimat érvényre kell juttatnom a másikkal szemben, hogy viselkedhet így ő velem, hogy tehet ilyet, hogyan beszélhet így velem, miért néz ilyen senkinek, miért nem adja meg nekem azt, ami nekem jár? Ez mind-mind a hústestnek a megnyilvánulása, mind egytől egyig! Mert a szeretet az olyan, mint ahogyan Jézus szeretett téged!

 

Tudod, Jézus olyan volt, aki mindig csak adott, és adott. Olyannyira sokat adott, hogy az egész életét odaszánta éretted, és azokért akik Őt keresztre feszítették. És Jézus mit mondott a keresztfán? ….Óhh, hogy tehettétek ezt, ti nyomorultak!?... Hogy tehettétek ezt velem, a drága véremet ontottam értetek, leköpnélek benneteket, hogy viselkedtek ti velem… Én ezt érdemlem?.. Ezt érdemlem?

Nem így viselkedett Jézus, hanem úgy, mint ahogy te is viselkedsz egy kis csecsemővel, ha józanul gondolkozol. Mert nem haragszol egy csecsemőre, mert tudod, hogy még testi. Jézus azt imádkozta, hogy (mindenki ismeri ezeket a szavait): Atyám bocsáss meg nekik, mert nem tudják mit tesznek. És aki testi módon téged üldöz, akár a férjed, vagy a feleséged az, nem tudja, hogy mit tesz. Nem azt mondom, hogy teljes mértékben felmentő őt a felelősség alól, nem erről beszélek! Arról beszélek, hogy neked hogyan kell viszonyulnod hozzá! És te haragszol egy 1 hónapos kis csecsemőre, mert bekakil és bepisil? Vagy mert sír? Nem haragszol rá, ugye?

Akkor van probléma, ha két csecsemő van egymás ellen, mert egyik sem tudja, mit kell csinálni, hogyan kell egymáshoz viszonyulni. És a test a test ellen nem fog jót előhozni. Abból lesz a háborúság, viszálykodás, válás. Tudod, az isteni fajta szeretet soha nem járt még a válóperen. A test, a hústest indulata vezeti oda a házastársakat.

 

Amikor megnyitod magad a hústest indulatának, a szellemed alávetettségben van. Amikor a szellemnek nyitod meg magad, akkor a tested van alávetettségben. És azt mondja az Ige, hogy: ne tápláljátok a testet a kívánságokra.

Lapozzunk az I. Korinthus 3:1-es versre, Pál apostol szavait olvasom:

„Én sem szólhattam néktek atyámfiai, mint szellemieknek, hanem mint testieknek, mint a Krisztusban kisdedeknek. Tejnek italával tápláltalak titeket és nem kemény eledellel, mert még nem viselhettétek volna el, sőt még most sem viselhetitek el. Mert még testiek vagytok. Mert amikor irigykedés, versengés és visszavonás van köztetek, vajon nem testiek vagytok-é és nem ember szerint jártok-é?”

Ez a testiségnek a jellemzője többek között, a hústest indulatának a jellemzője. A versengés, visszavonás, a kisgyermek gondolkodása, mentalitása. A kisgyermek nem a másikat tekinti, hogy a másiknak mit adhat, hanem hogy ő mit kaphat. Nekem, nekem, nekem… most azonnal. Miért nem kaphatom meg azt a csokit? Miért nem csinálhatom azt, amit akarok? Nekem is van gyermekem, tudom miről beszélek. És a testiségből a gyerekeket ki kell nevelni. Meg kell őket tanítani arra, hogy hogyan váljanak szellemivé, olyanná, amikor nem a saját kívánságaik irányítja őket, hanem mindig azt teszik, ami helyes, még akkor is ha nem érzik úgy. És neked, mint kereszténynek, neked is azt kell tenned, ami helyes! És nem úgy kell viselkedni, ahogy érzed. Mert ha mindig úgy viselkedsz, ahogy érzed, akkor mindig a testben fogsz járni és a test cselekedete az ellenségeskedés Istennel és ellenségeskedés a szellemeddel és soha nem fogsz így jó gyümölcsöt teremni.

 

Úgy viselkednek keresztények, mint a meg nem váltott emberek, mint azok az emberek, akik a gyülekezeten kívül vannak, akik nem hallanak ilyen tanításokat. Mit mond itt Pál apostol az előző Igében? Hogy milyenek vagytok? Érzékiek, testiek, a test ural benneteket és ez ellentéte a szellemiségnek. Amikor irigykedés, versengés és visszavonás van köztetek, vajon nem testiek vagytok-é és nem ember szerint jártok-é?

Tudod a házasságoknak a vízválasztója az, hogy a házastársak azok szellemben
járnak-e egymással, vagy pedig a hústestben. Amikor viszálykodás, kiabálás, veszekedés van, amikor indulatok vannak akkor tulajdonképpen mi zajlik? Az emberek testiek – ez zajlik. Nem pedig szellemiek és nem úgy viselkednek, mint ahogy Isten viselkedne abban a helyzetben. És nem úgy viselkednek, mint ahogy Jézus viselkedett a kereszten. Persze mondhatod, hogy: …ohh, hát Jézus azért Isten fia volt, hát ne hasonlíts engem hozzá! Hát Ő Isten volt és Ő meg tudta azt tenni, hol vagyok én hozzá! Ez egy nagy hazugság! Azért, mert a Biblia azt mondja, hogy ugyanaz szellem, aki Jézust feltámasztotta a halálból, ott él benned és aki Jézust bátorította, hogy mit mondjon a golgotai keresztfán, ott van benned. A kérdés az, hogy te meg tudod-e feszíteni a testedet úgy, mint Jézus, hogy engeded, hogy a szellem ezt belőled előhozza, vagy nem. A Biblia írja, hogy te képes vagy rá! Pontosan képes vagy úgy szeretni, mint ahogy Jézus is szeretett téged.

És Jézus azt mondta, hogy: Új parancsolatot adok néktek, hogy úgy szeressétek egymást, amint én szerettelek benneteket. Erről ismeri meg a világ, hogy az én tanítványaim vagytok – János evangélium 13:33-34-es vers.

Mit mond itt? Hogy szeressél mindenkit? Nem ezt mondja, hanem, hogy úgy szeressétek egymást, mint ahogy én szerettelek benneteket. Nem úgy, ahogy te gondolod, meg ahogy a világ eléd tárja a szeretetet, hanem ahogyan én szerettelek téged, úgy szeressétek ti egymást. Nem testi módon! Mert nem akkor kell szeretni a másikat, amikor megkapom azt, amikor megkapom azt, ami nekem jogosan jár. Jézus megkapta-e azt a földön, ami neki jogosan járt? Nem! Sokan tisztelték, imádták, leborultak előtte, de nem kapta meg közel sem azt a tiszteletet, ami járt volna neki.

 

Mindegy, hogy az ember prédikátor, vagy pásztor, tud-e nyelveken imádkozni, vagy hány éve keresztény, ha az ember megnyitja magát a testnek, akkor átadta magát a test indulatainak. Mindegy, hogy milyen szelleminek gondolja magát az ember. Prédikátor is lehet a hústest indulatában, meg egy átlag hívő is. Mindegy, hogy mennyire szelleminek gondoljuk magunkat, ha  viszálykodásban és veszekedésben vagyunk, akkor bizony mind testiek vagyunk. Nem válunk automatikusan szellemivé azáltal, hogy ide járunk a gyülekezetbe. Attól sem, hogy tudunk Igéket idézni a Bibliából. Attól válunk szellemivé, hogy megcselekedjük Isten Igéjét. Nem engedelmeskedünk egy törvénykönyvnek, mert akkor az Ige az kívül van tőlünk, mi pedig próbálunk ennek megfelelni.  Amit meg kell cselekednünk, az „innen belülről” jön ki. Ez jelenti azt, hogy megcselekszed az Igét. És ez belőled jön ki, mert ott van már benned, a Szellem munkálja ezt benned. Ha pedig a test munkálkodik benned, akkor van viszálykodás és ennek a jelenléte a testiséget mutatja.

A szellemi felnövekedést nem lehet szétválasztani a szeretetben és a hitben való felnövekedéstől. És mondtam már azt, hogy nem csak a házassággal kapcsolatban lehet ezeket alkalmazni. Szellemi felnőttkorra akkor jutsz, amikor a szeretetben és a hitben felnövekedtél. Nem akkor, amikor fejből tudod idézni az efezusi levelet oda és vissza! Amikor megcselekszed Isten Igéjét, éled a hétköznapokban Isten Igéjét, amikor szeretetben jársz, akkor is amikor nem szeretnek téged, és békességben tudsz maradni akkor is, amikor más emberek felrobbannak körülötted, amikor te békességben vagy annak ellenére, hogy mindenki fél és remeg körülötted és nem téged uralnak a körülmények és a helyzetek, hanem te uralod azokat! Akkor vagy szellemi, akkor növekedtél fel! Halleluja!

 

A hit tudja azt, hogy hogyan kell kimunkálni valamit. Tudja, hogyan lehet elengedni sérelmeket, akár hosszú-hosszú évek sérelmeit is. A szeretet tudja, hogyan kell azt elengedni magamtól, de a test, az nem tudja! A test megsértődik, duzzog – és én tudom miről beszélek, mert nekem is van testem! De te is tudod, hogy miről beszélek…! A test mindent magának akar! Most akarom, elégtételt akarok, az a másik mikor változik már meg, én sokkal jobb vagyok, én sokkal többet adok neki…! Miért nem kapok viszonzást? – ilyen a test.

A Szellem viszont mire törekszik? Állandóan ad! A szeretet semmi mást nem tesz, csak ad és ad és ad… És mondhatod:…hát ez egy bolondság! Hát kihasználnak így! Istent kihasználják emberek? Isten valamit elvár tőled, hogy te feltétlenül tedd meg neki? Nem erőltet rád semmit! Ő szeret téged. Azt írja a Biblia, hogy Jézus a vőlegény, te pedig a menyasszony vagy! És Jézus vajon korbáccsal kerget téged, hogy te valamit nem teszel meg érte? Nem, megengedi, megengedné még azt is neked, hogy te innen felkelj, elmenj és soha többé ne gyere vissza. Sőt azt is megengedné, hogy rossz és csúnya dolgokat mondjál rá. Akkor sem utálna meg téged, mert ez a szeretet. Az emberi szeretet az nem ilyen! Az addig szeret, amíg viszontszeretik. De az isteni fajta szeretet az ad, mindig és mindig ad…

 

Lapozzatok a Galata 5:13-as versére, olvasom:

„Mert ti szabadságra hívattatok atyámfiai, csakhogy a szabadság ürügy ne legyen a testnek, hanem szeretettel szolgáljatok egymásnak.”

Az Istentől kapott szabadságot nem arra kaptuk, hogy testiek legyünk. Sokszor elhangzik az, hogy: …engem te ne kötözzél meg, ne mondd meg nekem, hogy mit csináljak, hogy hogyan legyen, mert én tudom, hogy hogyan csináljam, ne kössél engem gúzsba, ne kényszeríts rám semmit, én szabad akarok lenni, szabaddá lettem téve. Testvérem! Nem arra lettél szabaddá téve, hogy te testi módon éljél és azt csináljál, amit csak akarsz. A keresztények is eltévesztik ezt és úgy gondolják, hogy: hát írja a Biblia, hogy minden szabad nékem, de nem minden használ – ezért bármit tehetek.

Valóban, járhatsz a testben, de akkor meg kell fizetned annak az árát, a következményeit. Nem arra lettél szabaddá téve, hogy testi legyél és nem is arra, hogy a saját dolgodat végezd, hanem arra lettél szabaddá téve, hogy szolgáljál, hogy adjál, hogy a másik érdekeit nézzed, hogy a másiknak segítsél, a másikat felemeld, a másikat megáldd,  a másikat kisegítsd, a másikkal türelmes, hosszútűrő legyél – erre vagy szabad, nem vagy megkötözve ebben.

 

Ha otthon szeretetben jársz, akkor máshol is tudsz majd szeretetben járni! Nagyon könnyű olyasvalakivel szeretetben járni, akivel évente csak egyszer találkozol húsz percre. Könnyű szeretetben járni a főnököddel, ha havonta egyszer látod fél órát egy eligazításon. De mi a helyzet azzal, aki ott él veled együtt? Akivel folyton-folyvást egymás arcát látjátok? Az elől nem tudod elrejteni a testedet! Az elől nem tudod elrejteni azt, aki igazából, valójában vagy! És tudod itt van az, amikor belép a képbe (általában egy két év az ifjú házasoknak az életében), amikor az a „lila köd” elszáll és valóban megismeri egyik a másikat, hogy ő milyen is valójában. Előjönnek a testi dolgok. És addig, amíg az a szerelem lángol és tüzel és ég és magas fokon izzik, addig nem érdekes, hogy a másiknak milyen hibái vannak. Pedig az addig is ott volt! Addig nem érdekes, hogy a másik lehajtja-e a wc-ülőkét, vagy sem, vagy hol nyomja meg a fogkrémes tubust, elől vagy hátul! Nem annyira érdekes az addig, hogy nem annyira odaszánt, elkötelezett, majd megváltozik, majd imádkozok érte – de annyira szeretem. Ez egy nagy önbecsapás!

Ha valakivel együtt éled az életedet, csak egy megoldás van, a testet alá kell vetni, mert máskülönben problémák lesznek. Mint ahogy a kezdő Igénk mondta: Az ilyeneknek mondom, háborúságuk lesz a testben. Örülsz, hogy hallod ezt? A testet alá kell vetni, különben problémákat fog okozni!

 

Nézzük itt a 14-es verset:

„Mert az egész törvény ez egy Igében teljesedik be: Szeresd felebarátodat, mint tenmagadat. Ha pedig egymást marjátok és faljátok, vigyázzatok, hogy egymást fel ne emésszétek.”

Fel kellene építenünk egymást, de az Ige azt mondja, hogy vigyázzatok, hogy fel ne emésszétek egymást. Ez az egymás felemésztése zajlik sok házasságban. Az építkezés helyett rombolás folyik, ami nem helyes és nem szabadna így lennie. Mi történik, ha egymást felemésztitek? Mindketten fel lesztek emésztve, ezek a test megnyilvánulásai miatt vannak.

Vannak úgy emberek, akik alig várják, hogy hazaérjenek, hogy igazából az lehessen, aki valójában. Talán voltál már te is így, hogy az életben mutatsz magadról egy olyan képet, ami nem igazából te vagy. És amikor hazaérsz, akkor úgy csinálsz, meg úgy beszélsz, ahogy a munkahelyeden soha. Miért van ez? Azért, mert otthon szabadjára engeded a testedet! És a barátokkal, barátnőkkel, kollegákkal tudsz szeretetben járni, de a férjeddel, a feleségeddel miért nem? Pedig pont fordítva kellene működnie a dolognak. Ha otthon tudsz a házastársaddal igazán szeretetben járni, megbocsátásban, kitartásban lenni, akkor tudsz a világ más egyéb területein is helytállni.

 

Az érzéseinket, a szavainkat uralnunk kell és a gondolataink felett is őrködnünk kell. És bizonyára tudod azt, hogy amikor valami rossz dolgot mondasz ki, akkor azzal ártasz a te kapcsolatodnak. Ha valami olyat mondasz ki, ami rossz, azzal ártasz a te házasságodnak. Beszéltünk a szavak erejéről is az elmúlt alkalmak során és a feleségem is prédikált a szavak erejéről – ha emlékszel. A szavak mint kilőtt nyilak, sebet ejtenek a másikban, vagy a szavak mint kilőtt nyilak felépítik a másikat. És mondtam nektek azt is már, hogy a szavaid által a másikból vagy a legjobbat tudod kihozni, vagy a legrosszabbat. És a hústest indulata mindig a legrosszabbat hozza ki a másikból. Mert ha valakit megítélsz, ha valakit elítélsz, ha valakitől követelsz magadnak, az nem jót fog kihozni belőle. Ha valakit megdicsérsz, ha valakit felemelsz, táplálsz, ha valakit megsimogatsz a szavaiddal, ez belőle valami jót fog belőle előhozni, olyan jó dolgot, amit előtte nem is láttál benne. Csupán a szavak által van ez!

(Lesz egy alkalom ebben a témakörben, amikor csak erről beszélek.)

 

 

Olvasom a 16-os verset:

„Mondom pedig, Szellem szerint járjatok, a testnek kívánságát véghez ne vigyétek.

Szellem szerint járjatok, így nem fogjátok a test kívánságát betölteni. Nem tudod magadat megnyitni a hústest indulatainak addig, amíg szellemben jársz. És nem tudsz addig Szellemben járni, amíg a testnek van az nyitva. Hányszor megtörténik az, hogy: …csak azért is ki kell mondjam, csak azért is meg kell mondjam a magamét! Pedig a szívedben tudod, hogy nem kellene mondani! Voltál-e már így? Igen, ez a hústest indulata és amikor elindul a lavina, akkor te nagy árat fizetsz érte. Pedig csak annyit kellett volna tenni, hogy megnyugszol és befogod a szád. Lehet, hogy az érzelmeidnek az egy fájdalom, mert alávetettségben kell tartanod és lehet, hogy nem lesz megelégítve az érzelmed, hogy nem adhattad azt ki magadból, de megmenekültél egy nagy veszekedéstől, viszálykodástól és attól, hogy nyolc lapáttal tegyél még a tűzre.

 

Olvasom  a 22-es verset:

„De a Szellem gyümölcse: szeretet, öröm, békesség, béketűrés, szívesség, jóság, hithűség, szelídség, mértékletesség.” Ámen! (Innen fogjuk folytatni a jövő héten.)”