Házasságról nem csak házasoknak 7.

 

(2012.02.08.)

 

„Szeret bennünket az Úr és ezt jó megtapasztalni itt a szentek között és hálás a szívem, hogy itt vagytok és együtt lehetünk és együtt imádhatjuk és dicsérhetjük Őt. És egy prédikátortól hallottam a héten, hogy itt minden Őróla szól, Jézusról. Köszönjük Jézusnak, hogy amit tett értünk, és nekünk erről egyre nagyobb megértésünk és kijelentésünk lehet és egyre inkább élhetünk abban a teljességben, amely nekünk örökségként adatott Krisztusban.

Most tegyük meg a megvallásunkat: Az vagyok, amit a Biblia mond rólam, meg tudom tenni azt, amit mond, hogy megtegyem. A mai napon befogadom, amit hallok, a szívem kész rá, az elmém tiszta és meg fogok változni az Ige szerint. Köszönöm Jézus a hatalmat a te nevednek használatára. Amit megkötök a földön, a mennyben is kötve lészen, amit megoldok a földön, a mennyben is oldva lészen, ezért a názáreti Jézus nevében megkötöm a fejedelemségeket, a hatalmasságokat, ez élet sötétségének világbíróit, megkötöm és levetem a gonoszság szellemeit, amelyek a magasságban vannak. Ártalmatlanná és hatástalanná teszem őket magam, családom és az egyház minden tagja ellen Jézus nevében. Eloldozom a Szent Szellem munkáit és nem hátráltatom Őt. Elváró hittel állok itt Jézus nevében! Ámen!

 

Az alkalom előtt ígértem nektek, hogy szólok nektek erről a tizennégy évről, mely idő alatt én szolgálatban állok és hogy miért is fontos az a tizennégy év. A tizenhárom és a tizenkettő is fontos, de ha olvasod a Bibliát, akkor láthatod, hogy a 7-es szám az egy bibliai szám és nem csak a magyar népmesékben van jelentősége (valószínűleg bibliai utalásból jött ez elő). Ugye a 14 az a 7-nek a fele, vagyis a 7 kétszerese a 14 a matematika szerint és nem is akarom túlmisztifikálni a dolgot, de az ószövetségben a zsidóknak a törvény alatt hétévente sok mindent el kellett végezniük: rendtartásokat, áldozati bemutatásokat, illetve hétévente a hét évnek az egész számú többszöröseiben is el kellett nekik bizonyos dolgokat végezni Isten utasítása szerint.

Számomra nem ezért fontos ez, hogy ők mit tettek, és hány áldozati bárányt mutattak be évezredekkel ezelőtt, hanem azért fontos, mert végigvonul ez a hetes szám az I. Mózestől egészen a Jelenések könyvéig. Ugye amikor majd elragadtatunk, hét éves megpróbáltatás lesz a földön. A teremtés könyvében 6 nap alatt teremtette Isten a földet, a hetedik napon megpihent. Nagyon sok példát sorolhatnék és igehelyekkel támaszthatnám alá ezt a bibliai 7-es számot. Az biztos, hogy valószínűsíthető az Igék alapján, hogy Jézus második eljövetele is egy ilyen hetedik évben, a zsidó holdnaptár szerinti szombatévben lesz majd, ami – nem akarok időpontot mondani – de két év múlva várható a Biblia tanítása szerint. Nem akarom ezzel azt mondani, hogy
2014-ben lesz és nem lehet máskor, de Jézusnak az első eljövetele pontosan, napra pontosan az ünnepekhez igazodva, minden tökéletesen úgy zajlott, ahogy azt a zsidó ünnepek előírták neki. Tavasszal jött el. Három fő ünnep van a zsidóknak tavasszal a páska ünnep a húsvét, a hetek ünnepe ami a pünkösd és van még egy harmadik is. És Jézus mindent pontosan úgy cselekedett meg, ahogy azt a zsidó ünnepek megkívánták.

Joggal feltételezhetjük, hogy Jézus második eljövetelén is minden ugyanígy fog megtörténni.

 

Jézus első eljövetelekor minden tavasszal, a tavaszi ünnepnapokon történt. Három tavaszi ünnep van a zsidóknál és három őszi. És várhatóan Jézus a kürtölések ünnepén ősszel fog eljönni majd másodszor.

A lényeg, amit ebből ki akarok hozni, hogy ne visszafelé tekintsünk az ószövetségi igehelyekre, hanem kicsit előre és a mai újszövetségi időkre, hogy nekem ez miért fontos, hogy miért hoztam egy tortát nektek a mai napon. Akkora egyébként ez a torta, mint ez a prédikátor állvány, úgyhogy mindenkit szeretettel várok egy szeletre az alkalom végén.

Megfigyelhető (és ezt Jimtől hallottam sok évvel ezelőtt), hogy a szellemnek a kiáradása sokszor erőteljesebben mozdul minden hetedik évben. A mi egyházunk életében is így van ez. Nem tudom hányan vagytok, akik már 1997-98-90-ben is az egyháznak a tagjai voltatok? Akkor ha emlékszel, az előtte lévő évekhez képest az országban lévő gyülekezeteknek a száma megsokszorozódott. Tehát ilyen 30-40-50-ről 200-300-400-ra emelkedett pár év alatt, abban a hétéves időszakban, amikor, amikor az egyház kb. 7 éves lett. Nem azt mondom, hogy napra pontosan történt ez, de ez egy szellemi kiáradás.

 

Elmondom neked, hogy Jim Sanders 14 év szolgálat után került Európába Ausztráliából. Ő erre pár hónappal ezelőtt felhívta az embereknek a figyelmét. Az én fülemet akkor ez megütötte, hogy bizony hétévente (nem törvényszerűen), de az embernek fel kell készülnie arra, hogy bizony előfordulhat könnyen, ha Szellemben élsz, hogy hétévente valami ugrásszerű, valami jó dolog, növekedés, előrelépés várható. Hiszek én ebben és hiszem azt is, hogy ez a 2012. év, amiben most elindultunk, ez egy nagy áttörés lesz mindannyiunk számára.

Amikor először szolgálatba léptem az 1998. január 4-én volt, tehát most január 4-én volt ennek a tizennégy éves évfordulója, ennek a megünneplésére kenjük majd össze a szánkat az alkalom után.

 

Ugye érted a lényeget, hogy mi van ebben benne. Lehet, hogy órákon keresztül magyaráznom kellene, hogy miért fontos az, amiről az előbbiekben beszéltem. Talán a szellemi lényegből egy picit elkapsz és látod, hogy bizony az én számomra is, és a te számodra is valami különleges jön.

Jim Sanders , amikor Ausztráliából Európába érkezett, Ausztráliában tanulta a kenetet egy apostol szolgálata alatt és hosszú évekig  (ez Jim tanúbizonysága) szárazságban volt. Tanulta a kenetet, az Igét tanulmányozta, pásztori hivatalban állt, szolgált, de olyan száraznak érezte magát. Tudta, hogy valami következik, valaminek jönni kell. Az Úr szólt a szívéhez, hogy hagyja hátra Ausztráliát és jöjjön Európába. Gyakorlatilag a szolgálati értelemben a szolgálati helyről a semmibe, a nullába, ahol se ismerőse nem volt, se támogatók nem voltak, se gyülekezet nem volt, senki nem volt. Az Úr mégis ide behelyezte és ugye (nem is akartam erről beszélni, de nem baj, ha tudsz róla)  1989-90-91-ben az akkori néhai Déri János meghívására érkezett Magyarországra. Előtte egy évet szolgált ő Csehszlovákiában, ahol zsúfolásig megtelt sportcsarnokok és futballpályák előtt szolgált és imádkozott a betegekért. És nagyon sok jel, csoda és erő-megnyilvánulás követte az ő szolgálatát.

 

Amint a Szellemnek engedelmeskedve 14 év után (ez érdekes) berepült Európába, Csehszlovákiába, a Szellem hatalmas mértékben munkálkodni kezdett az ő életén keresztül és hatalmas erő-megnyilvánulások és jelek követték a szolgálatát. Aztán jött Budapestre és szinte mindannyian, ha nem is közvetlenül, de közvetve valamely más pásztoron keresztül ti is az ő szolgálatának a gyümölcsei vagytok.

Most már ennek sok éve, Jim most már közel harmincvalahány éve áll szolgálatban az össz-szolgálatát tekintve és szeretjük őt és megtiszteljük.

 

Biztos, hogy az a téma, ami előjött most Jézus második eljöveteléről, és hogy miért szombatra várható ez és miért mondja ezt annyiszor Jim, annak meg van ennek a bibliai háttere. Sokan kérdezték már tőlem, hogy hogyan lehetne megmondani azt, hogy Jézus mikor jön. Hát meg van írva, hogy senki nem tudja az idejét annak. Igen, ez meg van írva, de az is meg van írva, hogy amikor eljön, akkor az őbenne bízókat az nem fogja meglepetésszerűen érni, csak a világot. Na mármost, ha engem nem lep meg, akkor valószínűleg fel vagyok rá készülve. És bizony az Igék alapján azt is meg lehetett volna mondani előre, hogy ha  a zsidó vallásos vezetők képben lettek volna Jézus első eljövetelét is pontosan meg tudták volna mondani a vallásos vezetők is. De ugye ki is jelentetett nem csak egy vagy két embertől Jézus első eljövetele is és amikor megszületett a csecsemő, akkor hozzá jöttek messziről a királyok. A pásztorok a mezőről hozzá bementek.

 

Amikor elragadtatunk, az valami olyan fenséges, minden szeretetet felülmúló érzés lesz (én úgy hiszem), amely minden képzeletet és érzést felülhalad. A legnagyobb örömöd, amit éreztél az életben és az egész nyolcvanpárévet, amit éltél a földön idáig, az összes szerelmet, szeretetet, és minden jót összeadtok az egész életetekben az is eltörpül ahhoz a teljességhez, amit abban a pillanatban éreztek, amikor Isten kiemel minket erről a földről és ott leszünk a mennyben.

Pár szó lesz erről a mai alkalmon, hogy a mennyországot az teszi teljessé, hogy ott Isten szerelme, szeretete van jelen. És ahol ez a szeretet jelen van, az egy mennyország. És amikor (ugye a házasságról szóló tanítás-sorozatban vagyunk még benne, a sorozat hetedik részéhez értünk) és amikor te szeretetben jársz a feleségeddel, vagy a férjeddel és a családodnak a légköre otthon szeretettel, isteni fajta szeretettel teljes közösség, akkor a mennyországnak egy darabját, egy részét tapasztalod meg. A mennyország azért mennyország, mert ott Isten jelen van, az Ő szeretete jelen van. A pokol azért pokol, mert nincs jelen a szeretet. Ami rossz és ami kegyetlen, fájdalmas és szűkölködő, és ami beteges az pontosan azért olyan, mert ott nincs jelen Istennek a kinyilvánított szeretete.

 

Sokan örömmel újságoltátok, örömmel mondtátok nekem, hogy nagyon tetszik nektek ez a házasságról szóló tanítás-sorozat. És valóban az elmúlt 14 évben soha nem prédikáltam erről így. Sok évvel ezelőtt nem is voltam házas, nem volt saját tapasztalatom sem a házassággal kapcsolatban. Tavaly előtt tavasszal pár alkalommal érintettem a témát, de nem boncoltuk ennyire fel, nem mélyültünk el benne ennyire, mint most.

A mai napon szeretnék arról prédikálni, hogy a házasságban és egyébként minden emberi kapcsolatban bizony a szeretetet gyakorlati síkon kell megélni, átélni és megtapasztalni. Mert a szeretetről beszélhetünk itt a gyülekezetben, a szeretet tanításoknak te örülhetsz és rábólinthatsz, hogy hú milyen szép és milyen jó és de jó lenne! De egész más dolog az, amikor te ezt a gyakorlatba átülteted és a gyakorlatban mindezt megcselekszed. Azaz megcselekszed Isten Igéjét, azaz a Szeretetet.

 

Lapozzatok az I. János 4:7-es versétől olvasom az Igét:

„Szeretteim, szeressük egymást, mert a szeretet az Istentől van, és mindaz, aki szeret, az Istentől született és ismeri az Istent. Aki nem szeret, nem ismerte meg az Istent, mert az Isten szeretet. Azáltal lett nyilvánvalóvá az Isten szeretete bennünk, hogy az Ő egyszülött fiát elküldte az Isten e világba, hogy éljünk általa. Nem abban van a szeretet, hogy mi szerettük az Istent, hanem hogy Ő szeretett minket és elküldte az Ő fiát engesztelő áldozatul a mi bűneinkért.

Szeretteim, ha így szeretett minket az Isten, nekünk is szeretnünk kell egymást. Az Istent soha senki nem látta. Ha szeretjük egymást, az Isten bennünk marad és az Ő szeretete teljessé lett bennünk. Erről ismerjük meg, hogy Ő benne maradunk és Ő mibennünk, mert a maga Szelleméből adott minékünk. És mi láttuk és bizonyságot teszünk, hogy az Atya elküldte a fiút a világ üdvözítőjéül.

Aki megvallja, hogy Jézus az Istennek fia, az Isten megmarad abban és ő is az Istenben. És mi megismertük és elhittük az Istennek irántunk való szeretetét. Az Isten szeretet és aki a szeretetben marad, az Istenben marad és az Isten is őbenne.” Ámen!

 

Nagyon szép igesor ez! Sok helyen van Isten szerelméről, szeretetéről ilyen összefoglaló igesor – ez itt nagyon gyönyörű.

Az, hogy prédikáltam már az elmúlt években a szeretetről és te már viszonylag sokat hallottál Istennek a szeretetéről, az nem jelenti azt, hogy te mindent tudsz erről. A Biblia határozottan kijelenti, hogy Isten Szeretet. És ugye nagyon sokszor elprédikáltam már, hogy Isten nem egy olyan Isten, aki képes arra, hogy nagyon magas fokon szeressen, hanem Ő maga a Szeretet. Tehát Isten = Szeretet. Isten maga a Szeretet. És amikor arról beszélünk, hogy megismertük-e Istent, akkor arról van szó gyakorlatilag, hogy megismertük-e a Szeretetet.

És hogy ez a Szeretet, amely a házasságban is működik, ha működik, ez az isteni-fajta Szeretet.  Mert van az önző, emberi szeretet, van a fizikai, testi vonzódás, amit szeretetnek nevez a görög és van az isteni-fajta (agapé) szeretet, ami minden körülmények között önzetlen. És erről a szeretetről beszél itt ez az igesor, hogy Isten az a fajta Szeretet, amely önzetlen. Amely mindig mindenkor a másiknak az előnyét, érdekét keresi. Amikor arról beszélünk, hogy te ismered-e Istent, akkor a kérdés az, hogy te ismered-e a Szeretetet. És a Biblia itt nagyon határozottan mondja azt a 7-8 versben, hogy szeretteim szeressük egymást, mert a szeretet Istentől van és mindaz, aki szeret az Istentől született és ismeri az Istent. Aki nem szeret, nem ismerte meg az Istent, mert az Isten szeretet. Aki nem jár isteni-fajta szeretetben, az még nem ismerte meg az Istent. Lehetséges, hogy újjászülettél, hogy betöltekeztél Szent Szellemmel, de ez nem jelenti azt, hogy te megismerted teljes mértékben Istent és ismered a Szeretetet, azaz tudod azt, hogy a szeretetnek milyen tulajdonságai vannak és tudod, hogy mikor milyen körülmények között, hogyan viselkedik a szeretet.

Azért mert beszéltél a melletted ülővel kétszer háromszor, az nem jelenti azt, hogy te már ismered őt. Azért mert beszéltél a portással, vagy a szomszéddal kétszer fél órát, az ugye nem jelenti azt, hogy te ismered őt. Az, hogy hallottál a miniszterelnökről ezt-azt, sőt lehet, hogy még találkoztál is vele és van egy közös fotótok, ez nem jelenti azt, hogy te ismered őt. És lehetne még példát hozni. Hogy a főnököddel beszélsz naponta tizenöt percet, de ez nem jelenti azt, hogy te igazán ismered őt. Igazán csak úgy lehet megismerni valakit, ha nagyon sok időt töltesz el vele. Tehát hogyan lehet megismerni Istent? Csak úgy, ha sok időt töltesz vele!

Hogyan lehet megismerni a Szeretetet? Úgy, ha sok időt töltesz vele, Istennel közösségben, beszélgetésben. Van úgy, hogy az ember évekig jár gyülekezeti alkalmakra, keresztény körökbe, vallásos körökbe, akár ide közénk, de nem ismeri meg Istent. Mert egy heti két órás keresztény, ami azt jelenti, hogy beül a gyülekezetbe, megnézi a dicsőítést, hogy milyen szépen énekeltek a dicsőítők, meghallgatja a prédikációt és hazamegy. És teljesen úgy éli a hétköznapjait, mint ahogyan a világ.

Vannak olyan keresztények, akik újjászülettek, Szellemmel betöltekeztek, szeretik Istent, de pontosan úgy viselkednek, mint ahogyan az elveszett, pokol felé tartó bűnös ember, a világ. Neked is és nekem is, aki idejársz, vagy akármilyen gyülekezetbe a világ bármely pontján, egy dolog az, hogy hallgatjuk az Igét és másik az, hogy személyes kapcsolatunk van Istennel.

 

A mai napon  megkérdezte a cukrász „hölgyike” tőlem amikor ezt az ünnepi tortát hoztam el és amire azt írattam, hogy: Tizennégy év Jézus szolgálatában, hogy milyen vallású vagyok? Azt mondtam neki, hogy miért nem inkább azt kérdezed, hogy van-e élő kapcsolatod Istennel? Vagy annak, akinek viszem a tortát, van-e élő kapcsolata Istennel – mert nem is tudta, hogy ez az enyém. Nézett rám bután és biztosan nem értette! Hát a hitről van szó nem? Meg hogy hiszünk Istenben…

A vallás az nem egyenlő a kereszténységgel és az, hogy valaki kereszténynek vallja magát, nem jelenti azt, hogy megismerte az Istent.

 

Az Ige azt mondja itt határozottan, hogy aki nem szeret, nem ismerte meg az Istent, mert az Isten szeretet. Hogyan tudod a portást jól megismerni? Úgy, hogy sok időt töltesz vele. Hogyan tudod az isteni-fajta szeretetet megismerni? Úgy sok időt töltesz vele! Nem megy másképp! És mindannyian vágyunk erre, ugye?

Mondom neked: életedben hatalmas nagy áttörést hoz az a pillanat, amikor betekintést kapsz abba, hogy Isten mennyire szeret téged és megértést kapsz arról, hogy Isten valóban a Szeretet. A házasságodban a férjed, feleséged felé sokkal könnyebben tudsz majd szeretetben járni, és a szeretetet megcselekedni, ha tudod azt, hogy Istennek milyen a természete, hogy milyen a szeretet. Mert tudod azt, hogy Ő abban a helyzetben, amiben te vagy, hogyan viselkedne. Hogyan viselkedne abban a helyzetben a szeretet, az isteni-fajta szeretet. És nem az önző, testi, fizikai, emberi szeretet, hanem az isteni-fajta szeretet.

Ez az igesor, amit felolvastam, gyönyörű képet fest arról, hogy nem az a különös dolog a szeretetben, hogy mi szeretjük Istent, hanem az a csodálatos, hogy amikor még mi nem szerettük Őt, Ő már akkor szeretett minket és már akkor eljött értünk és akkor meghalt értünk.

 

A tanításnak a mai napon nem pontosan erről kellene szólnia, de nekünk gyakorlati síkon meg kell tudnunk ismerni és cselekedni a szeretet úgy, hogy megismerjük Istent. Ha azt gondolja valaki, hogy a szeretetben járás valamiféle érzés, vagy érzelmi megnyilvánulás, akkor az téved! A szeretet az nem érzelem! A szeretet az egy magatartásforma, Istennek a szeretete az állandó a te irányodban. Akkor is, ha esetleg te ezt nem érdemelnéd meg.

Az a szeretet, amely szeretettel nekünk szeretnünk kell a házastársunkat, gyermekünket, ez az a fajta szeretet, amely szeretettel Isten szeretett minket és feláldozta önmagát értünk. Az elmúlt hetekben hallhattál hat tanítást is már erről, ami szólt a tiszteletről, a másiknak való odaszánásról, arról hogy hogyan tudod a testedet alávetésben tartani és szellemben megcselekedni mindazt, amit a házastársak egymás felé meg kell tegyenek. És ma folytatom a sort. És nem is gondoltam volna, amikor el kezdtem a házasságról tanítani, hogy ez az egész sorozat a szeretetről fog szólni. Mert az egész házasság-sorozat a szeretetről szól.

 

Sok probléma felmerülhet egy házasságban, a keresztény házasságban is. Egy dolog van, ami soha nem vall kudarcot, ez pedig a Szeretet, az isteni-fajta Szeretet. Mert a Szeretet egyenlő Istennel és Isten soha nem vall kudarcot! Mondj erre egy Áment!

Minél többet jársz Istennel, annál jobban megismered Őt és Isten elválaszthatatlan a szeretettől. Mindaz, aki szeret, az ismeri az Istent. Halleluja! Ha valaki nem szeret, nem jár szeretetben, az nem ismeri az Istent. Ugye érted ezt? Ez elég kemény állítást.

Ha te tudsz szeretetben járni, isteni-fajta szeretetben, akkor mondhatod magadról, hogy te ismered őt. Sok vallásos ember soha ki nem ejtene ilyen szót, vagy mondatot a száján, hogy ő ismeri Istent, mert úgy gondolnak Istenre, hogy Ő valami nagyon messze lévő, elérhetetlen távolságban lévő, sokadik dimenzióban lévő szellemi lény és érinthetetlen és az  Ő közelségét nem tapasztalhatjuk meg soha. Így gondolkoznak vallásos emberek Istenről. De a Biblia azt írja, hogy Ő közel van hozzád! És bizony, amikor megismered Istennek a szerelmét, szeretetét és el kezdesz abban járni, akkor azzal a világ számára megmutatod, bemutatod Istent.

 

Ugyanitt az I. János 4-ben a 12-es vers mit mond (erre a mai nap lettem figyelmes):

Az Istent soha senki nem látta” – ezt ugye Jézus is mondta és az evangéliumban is több helyen szerepel. „Ha szeretjük egymást, az Isten bennünk marad és az Ő szeretete teljessé lett bennünk.” Mit mond ez az Ige? Azt, hogy Istent nem lehet látni az Ő isteni mivoltában, hogy fent van a mennyben és az Atya ott ül a trónon, de amikor te el kezdesz az Ő benned lévő szeretetével élni, járni, akkor bemutatod Őt. Mit mondott Jézus, miről ismeri meg a világ, hogy az én tanítványaim vagytok? Arról, hogy vasárnaponként gyülekezetbe jártok? Arról, hogy nyelveken imádkoztok? Arról, hogy rongyosra hajtogattad már és imádkoztad az imakönyvedet? Vagy egy halacskás matricáról a kocsi hátulján? Vagy mert keresztet vetsz? Miről ismeri meg a világ, hogy a tanítványaim vagytok? Arról, hogy egymást szeretni fogjátok! És itt mondott még valami nagyon fontosat. Nem csupán, hogy egymást szeretni fogjátok, hanem úgy szeretitek egymást, mint ahogy én szerettelek benneteket. És ez egy magasabb szint annál, mint amiről a világnak elképzelése van, hogy mi a szeretet.

Hogyan kell neked szeretned a férjedet, vagy a feleségedet, a párodat? Mint ahogyan Jézus is szeretett téged. Jézus hogyan szeretett téged? Az életét adta érted! Ennyire! Az ember elgondolkozhat, hogy vajon hol áll ennek a megcselekvésében. Ne helyezd magad kárhoztatás alá semmiképp, mindannyian az úton rajta vagyunk és tanuljuk ezt. Az Istennek, azaz a szeretetnek a megismerésében mindannyian más mértékre jutottunk el idáig, ugye. Van, aki előbb kezdte, van aki később kezdte, van aki szorgalmatosabb, van aki lustább volt. De mindannyian valamilyen mértékben ismerjük Isten szeretetét. Azt hiszem, hogy ez a mérték igen csekély sokunknak az ismeretében. Mert bizony amikor megismered, hogy Isten mennyire szeret téged, akkor a félelem és depresszió eltűnik az életedből, teljesen. Akkor a kilátástalanság és minden egyes gyomorgörccsel járó félelem eltűnik az életedből. Mert megismerted azt a szeretetet, hogy Isten mennyire szeret téged. Halleluja!

 

Olyan szeretetben kell nekünk járnunk, amely szeretetben a világ nem tud járni. Lehetséges-e az, hogy a mostaninál egy sokkal magasabb szintre eljussál életed minden területén? És felteszem még egyszer a kérdést, mert ez lagymatag válasz volt. Lehetséges-e, hogy az életedben sokkal magasabb szintre jussál mind erkölcsileg, mind anyagilag, mind a kapcsolataidban, mind pedig a szeretetben? Igen! Van-e hely, ahová növekedjél? Igen! Még ha „nyolcvanpáréves” vagy, akkor is! Lehetséges ez? Igen, ez lehetséges. Ti, akik nem olyan régóta jártok közénk, ti látjátok azt, hogy van hova változni, lehet hova változni és milyen jó ez! Hogy egy-két hónap alatt milyen sokat változtál! Te, aki pár éve, vagy akár sok éve jársz már ide közénk, felteszem a kérdést, hogy az elmúlt 5-10-15 évben sokat változtál az akkori önmagadhoz képest? Bólogattok! Vajon a következő években lehet-e még legalább ennyit változni? Igen! Ebben legyen a hited, hogy az a szint, ahol most tartasz, az a kegyelmi szint amiben ma állsz, az az anyagi szint, biztonság, egzisztencia, kijelentés-tömeg, az a szeretetben való járás, amiben most vagy, ez megduplázódhat! Mi lenne, ha az a változás, ami abban az elmúlt 5-10, vagy akármennyi időben bekövetkezett az életedben, az megduplázódna most, egyik napról a másikra? Jobb lenne ekkor, ugye? Van hely ahová növekedhetünk és van hely, ahová változhatunk.

 

A házasságod az mennyit tud még változni? Nagyon sokat tud változni! Hiába, ha
5-10-20, vagy 50 éve házas vagy és azt mondod, hogy de hát már olyan megszokott, egyhangúvá vált minden, olyan unalmas már minden és  az első szeretet, szerelem már elmúlt, hogyan lehet megváltozni ebből? Meg lehet változni! Az a szeretet, amely volt a kapcsolat legelején (Jelenések könyve írja, hogy az első szeretetet azt elhagytad, nem az hagyott el téged és ez a házasságra is vonatkoztatható) volt egymás felé és az elment, az miért ment el? Azért, mert te elhagytad. Nem az hagyott el téged!

Jézus maga mondja, hogy elhagytad az első szeretetet, te voltál az! És hogyan lehet visszaszerezni az első szeretetet? Hát emlékezzél meg arról, hogy mi volt, utána térj meg és kezdd el cselekedni ugyanazokat a dolgokat, cselekedeteket, amelyeket a legelején cselekedted a pároddal kapcsolatban! És így jön vissza ez az első szerelem, ez az első szeretet.

 

Tudod, nagyon sokan kínlódnak az Istennel való kapcsolatukban is, mert emlékeznek arra a korai időszakra, amikor a nagy tűzben lángoltak Istenért. És a mai napon, évekkel később már nincs meg ez a szerelem, ez a tűz Isten felé. Olyan egyhangúvá, unalmassá, monotonná vált. Pedig az az igazság és az lenne az ideális, ha ma nagyobb lánggal égnénk Jézusért, mint amilyen lángban égtünk akkor, amikor bekerültünk ide a gyülekezetbe. Visszaszerezhető ez a tűz, ez a szeretet! Hallgasd vissza a múlt heti tanítást és akkor megtudod, hogy hogyan! Halleluja!

 

Amikor az Isten szót olvasod a Bibliában, mint kifejezést, mint betűt, akkor oda behelyettesítheted nyugodtan a Szeretet szót. És nagyon sokszor szerepel Isten neve a Bibliában és bárhova behelyettesítheted a Szeretet szót. És amikor így olvasod az Igét, akkor az Igének az értelme nem fog megváltozni, mert Isten és a Szeretet egy. Ugyanakkor sokkal nagyobb megértést és kijelentést fogsz kapni arról, hogy milyen is Isten, hogy milyen a Szeretet. A Szeretet az, ami eljött érted, ami föláldozta magát érted, az amely folyatta a vérét érted, az amit neked el kell fogadnod, ami megigazította a te szívedet, szeretetben vagy te megkeresztelve,  a szeretet költözött be a te szívedbe. Nem muszáj áthúzni Isten nevét a Bibliában  és odaírni a Szeretetet, de akár megteheted azt, hogy ezeket a helyeket akár pirossal aláhúzod és odaírod mellé, hogy Szeretet. És ha így is értelmezed a Bibliát, akkor meg fogod látni, hogy milyen nagy áttörést fog ez neked hozni.

 

Ha bármit is teszel a Szereteten kívül, az isteni-fajta szereteten kívül, azt mindig csak a hústestből teszed. Nagy igazság ez és egy nagy csapda. Amikor a Szeretettől, Istentől az emberek eltávolodnak, akkor automatikus az, hogy belekerülnek a hústestbe és el kezd uralkodni felettük a meg nem újított gondolkozásmódjuk, a mentalitásuk, azaz a hústest természete. Ugyanígy van ez a párkapcsolatokban is. Amikor az a szeretet, az a szerelem a másik irányába elmúlik (márpedig a szerem az múlandó) és te nem tanulsz meg isteni-fajta szeretetben járni a másik felé, akkor automatikus az, hogy te hústestben fogsz járni a másik irányába. Ameddig jártál a lila ködben a szerelemben a másik felé, addig mindig az ő érdekét nézted, mindig arra figyeltél, hogy neki mi a jó. Kedveskedtél neki, bonbont vittél és saját magadat is tisztába tetted mindig. De mikor ez a szerelem elmúlik, akkor bizony ott van a „büdös hústest”, automatikusan ez lép be a helyébe és a Sátán ezt nagyon szereti kihasználni. Ez egy jó ürügy.

És bizony, ha szellemi ember vagy és ne értsd félre, amit mondok, de bizony van ebben igazság, hogy a hústest az büdös, mert nem csak fizikai, de szellemi értelemben is. Amikor az ember nem fürdik, mosdik, akkor büdös lesz. Szellemi értelemben ha valaki szeretetben jár, annak egy kedves jó illata van, az békességes, kellemes dolog, mert Isten megnyilvánult jelenléte az. Mi van akkor, amikor az ember hústestben jár? Mi követi azt? Békesség és harmónia, egység? Nem! Hanem mindig a viszály, háborúság, békétlenség, harag, felgerjedés és ez büdös Isten előtt. És bizony amikor egy szellemi ember lát egy ilyen hústestben lévő embert, ha nem is fizikai értelemben, de szellemi értelemben érzi ezt a büdösséget. Mert ahogy beszél, viselkedik, gondolkozik, amit tesz az nem kedves az emberek és Isten előtt. Isten ettől függetlenül szereti őt. És ha te valóban szellemben, szeretetben jársz, akkor te szereted ezeket a büdös embereket.

 

Isten szereti azokat az embereket, akik a testben járnak. Miért? Mert ne feledkezz el arról, hogy amikor te újjászülettél, akkor te még testi voltál. És a meg nem újított gondolataid irányítottak. És lehet, hogy most is így van ez, de Isten mégis szeret téged! és ezzel a szeretettel te is tudod szeretni azokat, akik nem járnak szeretetben.

Amikor a társad ilyen „büdös módon” viselkedik veled és te szeretetben jársz, akkor az a szeretet, ami megnyilvánul benned, azzal megmutatod neki Istent és ezzel gyakorlatilag képes vagy arra, hogy őt megváltoztasd. Mert ez a szeretet nem vall kudarcot sohasem. De ha te a hústest-reakcióra ugyancsak hústest reagálással válaszolsz, akkor nem lesz jó előremeneteled – ebben biztos vagyok.

 

Lapozzatok az Efezus 4:15-ös versére, olvasom:

„Hanem az igazságot követvén szeretetben mindenestül fogva növekedjünk abban, aki a fej a Krisztusban.”

Egy másik fordítás ezt úgy adja vissza: hanemha az igazságot, azt szeretetben tedd, mindenestül fogva növekedvén abban, aki fej a Krisztusban. Amikor te az igazságot szólod, akkor az egy döntő momentum lehet abban, hogy te azt hogyan mondod. Mert ezen igevers alapján az igazságot el lehet mondani szeretetben és el lehet mondani gyűlöletben is.

Az igazságra nem feltétlenül úgy gondolok, mint Isten Igéjére, mint igazság, vagy mint egy bizonyságtétel, egy evangelizáció, hanem úgy, hogy az emberek nagyon szeretik megmondani a saját igazukat. És te is így vagy ezzel a hústesben, hogy: te most megmondod az igazat. Voltál-e már így? Hogy majd felrobbantál addig, amíg meg nem mondhattad az igazat. Most erről az igazságról beszél az Ige, hogy: te az Igazságot azt szeretetben mondd el. És tudod, amikor így kezdődik, hogy: … most már én megmondom az igazat… - azt sohasem szeretetben teszed. Mire gondolok? Egyszerű a példa: El van sózva a vasárnapi ebéd, vagy éppen sótlan. El lehet ezt mondani szeretetben is nem szeretetben is. Hogy lecsap az asztalra a férj, hogy milyen ízetlen ez a leves, hogy főzhettél ilyet asszony?! – az igazságot mondja ugyan, mert sótlan a leves. De el lehet ezt mondani így is: Drágám, te mindig olyan jókat főzöl, ebbe most tehettél volna egy kicsivel több sót is, mert én tudod, hogy sósabban szeretem. Ugyanazt mondtad el mindkétszer, csak kicsit másképpen! Erről szól ez az igevers! Az igazságot te szeretetben mondd el és az életednek sok más területére vonatkozik ez. Ha házasságban élsz, akkor tudod azt, hogy az igazságot  néha meg kell mondanunk a párunknak. De azt neked szeretetben kell tenned!

El lehet tehát mondani békességgel teljesen is, azt hogy kész az ebéd és gyere ebédelni és el lehet mondani úgy is ezt, mintha a kutya elé dobnál egy tálat, hogy nesze egyél már. Ugyanarról van szó! Kész a leves, már nyolcvanötször szóltam, el fog hűlni, gyere ebédelni! – így is el lehet mondani, de békességgel, szeretettel teljesen is. Isten szerelméből is el lehet ezt mondani: Drágám türelmesen megvárlak, még ha elhűl a leves, akkor is, de várok rád, hogy gyere! – a feleségem nagyon mosolyog.

 

Az a helyzet, hogy sokan megnyugtatgatják a lelkiismeretüket, hogy na én most megmondtam, elmondtam az igazat! Mert én az igazat mondtam meg és semmit nem tévesztettem el, az igazat szóltam, nem hazudtam! Valóban? Valóban az igazat szóltad, de hogyan? Ez itt a kérdés! És az Ige itt határozottan mondja, hogy ha az igazságot szólod, azt szeretetben tedd! Ha pedig nem szeretetben teszed, akkor hogyan? Annak az ellentéteképpen.

El lehet mondani egy hajléktalannak azt, hogy ő iszákos, léha és semmirekellő. Lehet, hogy látásban ez igazság, mert nem akar dolgozni, mert csak iszik és semmivel nem törődik, el lehet ezt mondani kárhoztatva is, úgy hogy lehordod mindennek. És nem mondok most példákat, hogy hogyan mondják el emberek az „igazat” a másikról. El lehet ám mondani a másiknak a véleményt úgy is, hogy a másik azáltal felépül. És tudod a kapcsolatokban, a párkapcsolatokban, mivel sokat vagytok együtt, ezért bizony oda kell figyelni nagyon arra, hogy te hogyan mondod el azt a bizonyos igazat a másiknak. Semmivel nem lehet téged megbízni? Egyszer kértelek meg téged, hogy mosogassál, azt sem mosogattad el jól, rajta van az ételmaradék? – ugye az igazat szólod a férjednek. De el lehet mondani ezt így is, ha a villának a szára között ottmaradt egy kis maradék, hogy: Drágám, köszönöm, hogy elmosogattál! Van egy villa ami nem lett tökéletes, de köszönöm, hogy ezt megtetted, legközelebb kérlek majd jobban figyelj erre! Ugye látod a különbséget?

És mennyi minden van az életben, ami nem csak a házasságban, hanem életünk minden területén, ahol nekünk emberekkel kell foglalkoznunk kell és el kell mondanunk az igazat. El kell mondanod a gyermekednek az igazat, a főnöködnek, testvérednek, unokatestvérednek, pásztorodnak, vagy bárkinek. Amikor alkalom után esetleg hozzám jössz és nem tetszett az alkalom, akkor az igazat nekem szeretetben mondd el légy szíves, hogy ez most nem tetszett, nem ezt akartad hallani. Példákat lehet hozni az élet minden területéről, akár a porszívózással kapcsolatban is, hogy soha többet nem bízok rád egy porszívót, mert a fele ott maradt a földön. De azt hiszem már értitek a lényegét, hogy mit akartam ezzel az Igével mondani nektek.

 

Amikor te az igazat mondod el, akkor azt szeretetben kell elmondanod, mert a szeretet soha nem vall kudarcot. És bizony hangsúlyozom azt, hogy bizony nem kell neked mindig mindenkinek elmondanod azt a bizonyos igazat! Azaz nem mindig kell mindenkinek elmondanod a véleményedet, még ha az az igazság is. Hallgatsz egy prédikációt a tévében, akkor nem kell neked utána felhívnod azt a prédikátort és elmondanod azt, hogy te miben nem értesz vele egyet, bármennyire is igaznak véled azt, amit te gondolsz arról a dologról. És lehet, hogy igaz is az, amit gondolsz, de nem feltétlenül kell beleavatkoznod a más életébe. Bizony jó dolog az, ha szülők megtanulják azt, hogy nem szólnak bele a gyermekük életébe, akik már felnőttek és családot alapítottak. Van, amikor kell mondani valamit, és van, amikor nem kell!

 

Vannak emberek, akik úgy érzik, hogy az a dolguk, az az elhívásuk Istentől, hogy mindenkinek megmondják az igazat, a véleményüket és mindenkit kiigazítsanak. De a Biblia nincs olyan, hogy kiigazító szolgálat. Vannak emberek, akik repdesnek gyülekezetről gyülekezetre és a kifogásaikat összeírják és elmondják. Most nem egyházon belül gondolom, hanem ide-oda száll valaki a különböző egyházak között, mint a lepke száll egyik virágról a másikra és mindenhol azt keresi, hogy mi az ami nem jó. Én találkoztam már ilyen emberrel! Köztünk is volt ilyen ember, akiről tudom ezt! Egyszer jött közénk, még a másik teremben voltunk és alkalom után odajött hozzám és mondta, hogy mi az, ami nem tetszik neki. Nem tudom, de nekem eszembe nem jutna, hogy ha esetleg egy más egyház prédikációját hallgatnám mondjuk egy esküvőn, egy református, vagy katolikus szertartásban a papnak a prédikációját, hogy odamenjek és azt mondjam, hogy nekem ez nem tetszett. Ki vagyok én? Ha tetszett, akkor odamennék és elmondanám, hogy örülök, hogy ezt hallottam. De hogy nem tetszett? Én nem mondanám senkinek, főleg nem más gyülekezet szolgálójának. Amúgy sem az én szolgálóm, hanem Istené.

 

Nagyon jó az, ha az ember megtanulja, hogy más dolgába ne üsse bele az orrát. Ha megkérnek rá, ha tanácsot kérnek, akkor mondhatsz véleményt, ha nem akkor pedig fogd be a szád. Ez nehéz! Tudod miért? Mert a hústest állandóan beszélni akar. Akik hústestben vannak állandóan lefetyelnek. És a Példabeszédek Igéje mondja azt, hogy a sok beszédben elmaradhatatlan a vétek. Köszönjük Isten Fiának vérét, aki megigazított bennünk és Isten nem rója ezt fel nekünk. De bizony ha szeretnél növekedni és érett férfi korra eljutni, akkor a testedet alávetettségben kell tartani és sokszor ez azt jelenti, hogy a szádat alávetettségben kell tartanod. Ha nem érted miről beszélek, olvass minden nap egy fejezetet a Példabeszédekből, ahol rengeteget olvashatsz a nyelv dolgairól, hogy hova vezethet téged a te szád, a nyelved. Főleg az, hogy ha az más dolgával foglalkozik.

 

Hiába van igazad, a lényeg, hogy hogyan adod elő azt, amid van. Hiába van igazad, hiába tényleg sótlan a leves, hiába tényleg ott maradt a villán a maradék, hiába tényleg nem sikerült jól a porszívózás és hiába van neked igazad! Ha te ezt nem jól, nem szeretetben mondod el, akkor a dolog ahelyett, hogy valóban jól sülne el, csak rossz dolgot fog az hozni a te számodra.

Mi van akkor, ha a másiknak van igaza és ő próbál mondani neked valamit, amit nem szeretetben mond el? Tehát te vagy a vétkes fél, te vagy az, aki mosogattál, vagy nem mosogattál rendesen…. és az a másik nem szeretetben mondja el azt az igazat neked. Mi van akkor, ha valaki megmondja az igazat neked, de nem a szeretettel teljesen mondja el neked, hanem a hústest büdös indulatával szól hozzád? Mit csinálsz? Megsértődsz, duzzogsz, felfuvalkodsz, haragra gerjedsz? Mert így viselkednek keresztények is! Tudod, amikor a büszkeséget a test úton, fizikai úton próbálod kezelni, akkor az még erőteljesebb lesz, még jobban felnöveli magát. A büszkeség önmagában nem fog megalázkodni csak akkor, ha szellemi alázattal van közelítve. Aztán ha megsértődsz, akkor várod, hogy az idő begyógyítsa a sebeket. Pedig egy engedelmes felelet egyetlen egy szó, vagy mondat elfordítja a haragot, írja a Példabeszédek 15 fejezet 1-es verse:

„Az engedelmes felelet elfordítja a harag felgerjedését. A megbántó beszéd pedig támaszt haragot.” Mit mond itt az Ige? Az engedelmes felelet elfordítja a haragot! Ha te kedvesen, szeretettel teljesen szólsz  vissza, ha te szeretettel teljesen válaszolsz Isten szerelmében, akkor az elfordítja a haragnak a felgerjedését.

Ugyanitt a 25 fejezet 11-es vers ezt mondja: „Mint az aranyalma ezüsttányéron, olyan a helyén mondott ige.” Tudod, ha megtanulod, hogy amikor valaki rosszul mond neked valami bántót és sértőt és akár igaza van, akár nincs, ha neked van igazad, ha nincs igazad mindegy és ez számodra nézve sértő lehet és ha te megtanulsz arra helyesen válaszolni, helyesen beszélni, akkor nem fog kicsattanni a veszekedés és nem fog fellobbanni a tűz és nem fog titeket megemészteni a háromnapos hidegháború egymás ellen a házasságban – egyetlen egy  helyes válasz, felelet, szó miatt. Mert ha az asszony pl. a nagyon rosszul viselkedő férjnek a reakciójára helyesen reagál, amikor az kritizálja a vasárnapi ebédet, vagy bármit, akkor a vasárnap délután még lehet szeretettel teljes. De ha ott az asztalnál egy ilyen apró, hústesti dolgon kicsattan egy nagy veszekedés, akkor egy ilyen apró kis dolog miatt lángba borul egy egész háztartás, az egész család, az egész közösség. Azért, mert a férj nem ismeri Istent és nem tudja, hogyan kell szeretetben szólni a feleséghez és a feleség nem ismeri Istent és nem tudja, hogyan kell válaszolni egy ilyen támadásra szeretetben. És ha valaki nem ismeri Istent és találkozik egy olyan emberrel, aki nem ismeri Istent, akkor a két hústest együtt mit fog csinálni? Kioldja egymást és akkor szeretet lesz? Nem! Hatványozódik és akkor jön a sírás és a hajtépés és egyéb más, sok dolog!

 

Tudod, amikor veszekedés, viszálykodás van az mindig a Sátán megnyilvánult jelenléte. Amikor pedig isteni-fajta szeretetben járás van, amikor a harag elfedezése van, amikor a megbocsátás van, amikor kedvesség, türelem, béketűrés van, mi az? Az Isten megnyilvánult jelenléte! És te mit szeretnél? Visszacsapni, visszavágni, megmondani az igazat? Hogy te már pedig nem beszélhetsz így velem? – ezt szeretnéd, vagy pedig Isten megnyilvánult jelenlétét szeretnéd? Ugye az utóbbit szeretnéd, de ezt meg kell tanulni.

Szeretetben reagálni egy sértésre, egy lázító, uszító beszédre, egy kritikára – ez az amiről most beszélek. És ha valaki ezekben a helyzetekben is az Úr jelenlétében megerősödve, szeretetben tud járni, az mondhatja el magáról, hogy szereti Istent. Aki szeretetben jár, az Ismeri Istent, aki nem jár szeretetben, az nem ismerte meg Őt.

 

Van úgy, hogy az embernek (aki szülő) le kell ülnie és el kell beszélgetnie kicsit a gyermekével. Sokan vagytok itt szülők! Most arról beszélek, hogy amíg otthon van a gyermek, mert amikor már kirepült, akkor már nem tudod ugyanúgy leültetni és ráparancsolni, hogy most meghallgatsz engem. És ugye szülőként elmondani valamit úgy is lehet, hogy gyerek duzzog, sírva fakad és kisebbrendűség érzése van és kétségbe esik és megijed. És úgy is elmondhatod egy gyereknek ugyanazt, hogy ő azt megköszöni utána. És tudod amikor elmondasz valamit egy gyereknek (én hiszem ezt) akkor ha valamit nem jól tesz, rosszat tesz és elmondod neki az igazat, hogy ezt hogyan kellett volna, vagy hogyan kell tenni, akkor ez évekig elkíséri őt. És ha egy jó példával állsz elő, akkor amikor ő felnő és neki is gyereke lesz, tudni fogja azt, hogy ő hogyan szóljon a saját gyermekéhez, hogyan mondja meg neki azt, hogy mit hogyan kell tenni. Lehet tekintélyt parancsolóan odacsapva is elmondani valamit, hogy na már most úgy csinálod és azt csinálod ahogy én mondom…. És hiába van igazad, a gyermekben ez nyomot hagy és hiába vezérelt a jó szándék, mert csak a gyermek javát akartad… Amikor ezt te szeretetben teszed meg, akkor erre a gyermek emlékezni fog. Jól fog emlékezni erre.

 

Amikor mondasz a gyermekednek  valamit, annak építőnek kell lennie mindig. És nem kell félni attól sem, hogy keményen fogod, rövid pórázon a gyermeket. Meg van a helye a testi fenyítésnek is a gyermeknevelésben. Írja a Példabeszédek Igéje, hogy a „Bolondság a gyermek fejéhez van kötve, a pálca messze elűzi azt tőle.” Mire utal ez itt? Ez a fizikai fenyítésre utal. Sőt azt írja egy másik igehelyen a Példabeszédek, hogy „aki nem fegyelmezi meg a gyermekét, az gyűlöli a gyermekét.” Ez bolond, liberális nevelés, amit próbálnak ránk erőltetni mindenfelé Európában és szerte az országban, hogy nem szabad a gyermeket még megfújni sem, ez teljes mértékben az ördögtől ered. Ezt a pokol küldöttei hirdetik. És figyelj arra, amit most mondok: Tilos a gyereket verni! Nem teheted meg, mert a szeretet nem veri a gyereket. Mit tesz a szeretet? Fegyelmez! És a kettő nem ugyanaz. Az, hogy megverem, vagy megfegyelmezem a gyereket, a kettő között nagy különbség van. Mert az egyik indulattal teljes és nem a szeretet motiválja, míg az isteni-fajta fegyelmezést azt  a szeretet motiválja, mert a gyerek érdekére válik az, hogy bizonyos korlátok közé van szorítva, hogy nem tehet meg mindent amit akar. Kell Istentől bölcsesség ehhez! Ki gondolja azt, hogy nem kell ehhez bölcsesség, ahogy esik úgy puffan…Nem kell állandóan a fakanalat elővenni, csak időnként. Nem kell állandóan keménykedni, de időnként meg kell tenni. De hogyan? Szeretetben!

 

Ha a kemény fegyelmezést te szeretetben teszed meg, akkor nem kell félned attól, hogy a gyermeked ellened fordul. Ha viszont ezt nem szeretetben teszed meg és a fegyelmezés verésbe megy át, akkor ne csodálkozz azon, hogy a gyerek megutálhat téged és nem azért fog tisztelni téged, mert te vagy az édesanya, édesapa, hanem azért, mert félni fog tőled. És tudod, mi lesz az első „tinager” korában? Az, hogy hazudni fog neked és becsap és mást fog tenni, mint amit mond. Azaz mást mond, mint amit cselekszik. Miért? Mert nem látja benned a biztonságot, bizalmat, hogy te szeretettel vagy felé.

Nem hiszem azt, hogy az jobb gyermeknevelési politika, hogy fogd be szád, akkor is azt csinálod, amit én mondok, mert én vagyok az anyád, vagy az apád. Ne számítsál ilyenkor sok jóra, ha így neveled a gyermekedet. Lehet, hogy téged így neveltek, nem jó dolog ez! Van úgy, hogy keményen kell fogni, de azt is szeretettel kell megtenni! (Nem is akartam erről prédikálni!)

 

Ugyanakkor ha az Igét hirdeted, azaz prédikálsz valakinek, bizonyságot teszel, pl. egy utcán egy evangélista, vagy egy kórházi szolgálatos, vagy bármelyikőtök a munkahelyén, vagy egy nyugdíjas klubban sokféleképpen lehet azt tálalni. Ma is hallottam Pesten Jimtől és nagyon örültem neki és azt mondtam, hogy halleluja, hogy: lehet azt prédikálni az utcán és mindenfelé, hogy térjél meg, gyere Jézushoz, különben a pokolba kerülsz! Így is lehet evangéliumot hirdetni, hiszen ez az igazság! De úgy is lehet hirdetni az evangéliumot Isten jóságával teljesen, hogy gyere Jézushoz, mert Jézusban megbocsátás van, bűneid eltörlése van, Krisztusban gyógyulás, szabadság van, Krisztusban az Atya Isten megbékélt veled, nem rója fel azokat, amiket te tettél. Gyere Jézushoz, mert Ő szeret téged! Nem kell a pokolba menned, mert Ő megváltott téged! Gyere fogadd el Őt! – így is lehet hirdetni az evangéliumot.

Lehet, hogy egy-két ember félelmében Jézushoz fut, ha megfenyegeted a pokollal, de a Biblia azt írja, hogy Isten jósága az, ami megtérésre indít, nem pedig Istennek a haragja. És van úgy, hogy időnként el kell mondani az embereknek azt, hogy bizony a pokol létezik és bizony szót kell ejteni erről. És ez bizony így van, Jézus mondta, hogy aki hiszen és megkeresztelkedik üdvözül, aki nem hiszen elkárhozik. De az evangélium az örömhírt jelent. És az örömhírt, igazságot sokféleképpen tálalni.

 

Szeretnél jó eredményeket elérni? Akkor jól tálald az igazságot! Szeretetben mondd el azt, ami az igazság. Vannak szolgálók, és…. – ezt inkább nem is mondom.

Lehet érezni azt, ha valaki prédikál, hogy azt miért, milyen szívből mondja. Hogy azért mondja, mert szereti az embereket, vagy azért, hogy húzzon egy strigulát, hogy: na ezt a szolgálatot letudtam. Na ki van pipálva ez a délután is, én megtettem, amit Isten kért tőlem és hirdettem az evangéliumot. És az igazságot szólta bizonyára és lehet, hogy még újjászületések és gyógyulások is történtek, mert ez követi az Igét. De mennyivel lehetünk hatékonyabbak, erőteljesebbek, mennyivel nagyobb áttöréseket láthatunk  akkor, amikor ezt úgy tesszük meg, ahogy a szeretet tenné. Isten jósága az embert megtérésre indítja, nem pedig a fenyegetés, hogy: térjél meg, mert különben pokolra kerülsz!

 

A házasságokban nagyon fontos, hogy mit mondunk el a másiknak. El lehet mondani azt a másiknak, hogy szeretlek nagyon-nagyon szárazon is, mindenféle érzelmi megnyilvánulás nélkül is, és el lehet mondani ugyanezt a másiknak úgy, hogy az elolvad tőle. Amikor nem mondod azt, hogy szeretlek, azzal is mondasz valamit. Sokszor a csönd is elárul sok minden belőled. Mert amit nem mondasz, azt miért nem mondod? Ha nem mondod, az is sokat beszél!

Nem az a mi dolgunk, hogy az igazságot csak úgy rácsapjuk az asztalra, hanem az igazságot szeretetben kell szólni.

 

Lapozzatok az I.János 3:14-es versére, olvasom:

„Mi tudjuk, hogy általmentünk a halálból az életbe, mert szeretjük a mi atyánkfiait. Aki nem szereti az ő atyjafiát, a halálban marad.” Mit mond az Ige? Mi tudjuk, hogy átmentünk a halálból az életbe, mert tudunk tíz igehelyet fejből idézni, mert újjászülettünk és nyelveken imádkozunk, mert a pásztor azt mondta? Mi tudjuk, hogy a mennybe kerülök, mert minden vasárnap gyülekezetbe járok? Nem ezt mondja az Ige, olvasd csak el még egyszer! Az az igazság, ha újjászülettél, akkor Istennek a szerelme, szeretete a másik felé az meg van benned! Ott van a te szívedben, szellemedben.

Ez az egész, amiről ma beszéltem, prédikáltam ezt te meg tudod tenni. Tudod ezzel a szeretettel szeretni a másikat, ha újjászülettél! Azaz ha újjászülettél, te már nem vagy a halálban, életben vagy, örök életben vagy. Akinek a szívében nincs meg ez a szeretet, az úton van a pokol felé. Akiben nincsen meg Isten természete -  írja ezt a Római levél 8 fejezet 10-12-es verse valahol, hogy akiben nincs meg Isten Szelleme, hogy az nem az Övé. Benned meg van Isten Szelleme, tehát te az Övé vagy. Nem kell félned attól, hogy a pokolba kerülsz. De meg kell ismerned Őt, azt amit Isten beléd helyezett és azt gyakorolnod kell, azt meg kell tenned. „Mi tudjuk, hogy átmentünk a halálból az életbe, mert szeretjük a mi atyánkfiait.” Azt, aki melletted, előtted, vagy mögötted ül. Ő a te atyádfia. Mi tudjuk, hogy átmentünk a halálból az életbe, mert ez a szeretet ott van a te szívedben. Ez ott van benned és lehet, hogy nem érzed és nem gondoltad volna ezt, de ez ott van benned. Ébreszd fel!

 

Egy megtévesztés azt hinni, hogy egy másik ember minden bajodnak a forrása. Hogy az asszony, vagy férj, vagy főnök, vagy akárki, vagy a pásztor minden bajodnak a forrása. Volt egyszer egy hölgy, aki azt mondta, hogy ő azért nem növekedett fel szellemi értelemben, nem erősödött meg a sok év alatt, mert nem jó a pásztora, nem táplálta őt rendesen. Mondtam neki, hogy nem ez nem igaz! Ebben az  egyházban, ahol ennyi könyv, tanítás, cd a rendelkezésre áll, az lehetetlen. Az embernek a szellemi növekedése az a saját maga felelőssége. A pásztor felelőssége, hogy táplálja a nyájat és az növekedjen, de hogy valóban növekedik-e az a nyájtag, az az ő felelőssége. Azaz az én felelősségem az, hogy hirdessem nektek jól az Igét, a tiéd pedig az, hogy növekedj. És jól kövéredj meg és nőjél nagyra! (Mutogattok nekem, hogy nem akartok megkövéredni?) Nem jól gondolod, ha úgy gondolkozol, hogy az a másik ember a te bajodnak a forrása.

 

Köszönjük Istennek, amit ma hallottunk tőle, jövő héten folytatom. Ne vedd fenyegetésnek, de még látjuk egymást. Köszönjük Isten kijelentéseit és hiszem azt, hogy valóban kijelentések vannak ebben és hogy mindannyian eljutunk a házasságainkban arra a helyre, amikor is mindannyian azt mondhatjuk magunkra, hogy felnövekedtünk. Az én szívem vágya az, hogy te felnövekedjél és én is felnövekedjem a saját életemben mindenféle területen. Tartok és vagyok ott, ahol vagyok és te is ott vagy ahol vagy, az hogy hova jutsz el, mit fogsz változni, mennyit fogsz változni a következő egy hónap, egy év alatt rajtad áll. Ez attól függ, hogy te mennyire vagy éhes, éhes vagy-e Isten Igéjére? Gyere és egyél sokat! Ez az egy dolog, amitől nem tudod elcsapni a gyomrodat. Nincs az, hogy túl sokat enni az Igéből. Van úgy, hogy az ember betelik és ki kell menni a levegőre és sétálni egy nagyot, de nem tudod elrontani a szívedet, gyomrodat azzal, hogy túl sok Igét falsz be azt hiszem, ha csak nem helytelenül eszed azt. Dicsőítők foglalják el a helyüket! És imádjuk az Urat!”